EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU: INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI
Projekt "Práce a rodina - jde to! II." byl ukončen k 31. 10. 2015!
Projektové aktivity byly zaměřeny na podporu rodičů na mateřské/rodičovské dovolené (či těch, kteří jsou krátce po jejím ukončení registrováni na ÚP) při jejich návratu do zaměstnání. Rodiče museli mít trvalé bydliště na území m. č. Praha 10. Rodičům byla po dobu jejich účasti na výuce, nabízena doprovodná služba hlídání dětí (ve věkovém rozmezí dětí 1 - 4 roky) v dětské herně přímo v místě konání projektových aktivit. Při účasti v rekvalifikačních kurzech, které se konaly po celém území hl. m. Prahy, byla účastníkům RK v zájmu usnadnění jejich účasti v RK nabízena služba externího hlídání dětí. Služba spočívala v proplacení hlídání dětí např. v dětském či rodičovském centru v blízkosti místa konání RK.
Projektové aktivity byly hrazeny z Evropského sociálního fondu, Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti, operačního programu Praha - Adaptabilita, a byly tak pro rodiče bezplatné. Z tohoto důvodu, resp. v zájmu efektivity vynaložených prostředků, byla od účastníků projektu vyžadována min. 80% účast (docházka) na jimi zvolených aktivitách.
Projekt byl realizován v období leden až říjen 2015 (včetně letních prázdnin). Projekt byl k 31.10.2015 ukončen.
1
IT kurzy (Word, Excel, PowerPoint)
březen, duben, srpen, září, říjen
2
Jazykové kurzy (Anglický jazyk)
duben, květen, červen, červenec
3
Trénink kompetencí pro podporu souladu rodinného a pracovního života (rétorika, komunikace s dětmi, atd.)
duben, srpen, září
4
Rekvalifikační kurzy
březen až říjen
5
Sociálně – psychologické konzultace
6
Pracovně – právní konzultace
Počítačové kurzy byly zaměřeny na MS Excel. Výuka probíhala v učebně pro max. 10 osob v prostředí MS Office 2013. Každý účastník měl k dispozici stolní počítač nebo notebook. Učebna byla vybavena data projektorem. Na konci kurzu obdržel každý účastník osvědčení o absolvování kurzu.
Frekvence výuky: 2 x týdně
Celková délka kurzu: 26 hodin (13 dní výuky)
Podmínky splnění kurzu: účast na hodinách min. 80 % (účastník mohl chybět max. 2 dny) a složení závěrečného testu
Název kurzu
Dny konání
Datum zahájení
Datum ukončení
Doba konání
MS Excel (ukončen)
po, st
11.3.
23.4.
8:30 – 10:30
út, čt
10.3.
21.4.
31.8.
14.10.
1.9.
13.10.
Jazykové kurzy byly zaměřeny na vzdělávání v kurzech anglického jazyka, a to ve dvou znalostních úrovních. Účastníci byli rozřazováni na základě vstupních testů do jednotlivých skupin. Výuka probíhala v učebně pro max. 15 osob. Učebna byla vybavena flipchartem, dataprojektorem a audio systémem. Na konci kurzu obdržel každý účastník osvědčení o absolvování kurzu.
Celková délka kurzu: 60 hodin (20 dní výuky)
Podmínky splnění kurzu: účast na hodinách min. 80 % (účastník mohl chybět max. 4 dny) a složení závěrečného testu
Anglický jazyk - mírně pokročilí (ukončen)
2.4.
9.6.
12:00 – 14:30
Anglický jazyk - středně pokročilí (ukončen)
27.4.
1.7.
8:30 – 11:00
28.4.
2.7.
4.5.
13.7.
Kurzy Tréninku kompetencí pro podporu souladu rodinného a pracovního života byly zaměřeny na mnoho pestrých oblastí. Výuka probíhala v učebně pro max. 15 osob. Učebna byla vybavena flipchartem, dataprojektorem a audio systémem. Na konci kurzu obdržel každý účastník osvědčení o absolvování kurzu.
Celková délka kurzu: 6 hodin (2 dny výuky)
Podmínky splnění kurzu: vzhledem k délce kurzu - 100 % účast na hodinách
Formy podnikání a jejich hlavní rysy, právní kontext podnikání a legislativa, živnostenský zákon, informace o zahájení podnikání, tvorba podnikatelského záměru, psaní obchodní korespondence.
Sebeprezentace v osobním i pracovním životě, zvládání trémy a stresu, verbální a neverbální stránka sebeprezentace.
Příprava prezentace, struktura vystoupení, tipy pro získání pozornosti publika, řeč těla (gesta, mimika), hlasová průprava (správná artikulace, přízvuk, rytmus, intonace a melodie řeči, přirozené dýchání), rozvoj slovní zásoby, potlačení parazitních slov.
Narození dítěte/dětí a jeho vliv na rodinu, narození sourozence a vztahy mezi sourozenci, ale i na méně či více tíživé situace v rodině (nástup rodiče do zaměstnání, rozvod, nemoci dětí, nástup dítěte do školky/školy), či konfliktní situace s dětmi + výchovné metody.
Asertivní jednání (praktický nácvik) a manipulace v rodině. Jak manipulaci poznat a čelit jí (praktický nácvik).
Rozbor a rysy osobnosti, motivace i důležitost poznání sebe sama.
Plánování a rozdělování času na pracovišti a v rodině, time management a práce s elektron. plánovači.
Sebeprezentace v osobním i pracovním životě, zvládání trémy a stresu, verbální a neverbální stránka sebeprezentace.
Zájemci o rekvalifikační kurz zašlali po vstupním pohovoru motivační dopis, ve kterém uvedli, proč by pro ně bylo absolvování daného RK přínosné (např. vzhledem k jejich stávající životní situaci, návratu do předchozího zaměstnání, osobnostním předpokladům, apod.).
Do této projektové aktivity byli zařazeni primárně ti zájemci, kteří absolvovali min. jednu další projektovou aktivitu (jazykový či IT kurz, kurz tréninku kompetencí).
Se všemi zájemci o RK byla uzavřena Dohoda o účasti v rekvalifikačním kurzu zprostředkovaném městskou částí Praha 10. Na první lekci RK frekventanti předložili doklad o svém nejvyšším dosaženém vzdělání.
Dohodu o účasti v RK bylo nezbytné uzavřít před zahájením příslušného RK.
Jelikož se RK konaly po celém území hl. m. Prahy, byla účastníkům RK v zájmu usnadnění jejich účasti v RK nabízena služba externího hlídání dětí. Služba spočívala v proplacení hlídání dětí např. v dětském či rodičovském centru v blízkosti místa konání RK. Službu externího hlídání dětí jsme účastníkům RK propláceli zpětně oproti řádnému účetnímu dokladu. V rámci projektu bylo možné za službu externího hlídání dětí proplatit částkou až do 150,- Kč bez DPH za jednu hodinu.
Ke stažení:
Konzultace byly zaměřeny především na podporu v obtížných, náročných či zlomových životních situacích, které rodiče mohli prožívat a následně na jejich osobnostní růst a posílení sebevědomí.
Konzultace se mohly týkat jak osobního, tak i pracovního života - zvládání stresových situací, otázek týkajících se vývojové psychologie, výchovné obtíže, řešení partnerských a rodinných vztahů či sebeprezentace. (Poradenství se nevztahuje na oblast státní sociální podpory).
Terapeut: Mgr. Monika Žufníčková
Kontakt pro sjednání konzultace: pracearodina@praha10.cz, tel. 272 657 063
Jednalo se o vysoce erudované služby advokátů, které byly však účastníkům projektu poskytovány bezplatně. Advokáti nabízeli řešení situací a problémů rodičů v oblasti jejich pohybu na trhu práce v roli zaměstnanců, příp. uchazečů a zájemců o zaměstnání. Konzultace se týkaly např.:
Advokáti: JUDr. František Laštovka, JUDr. Jan Svatopluk Bílý
Hlídání dětí bylo zajišťováno jako doprovodná aktivita ke všem vzdělávacím aktivitám. Hlídány byly děti ve věku 1 až 4 roky.
Kontakt: detašované pracoviště ÚMČ Praha 10 Adresa: Jasmínová 35, Praha 10 - Zahradní město (budova bývalých jeslí) Kontaktní osoby: Ing. Nikola Petrovicová, Bc. Veronika Poláková Telefon: 272 657 063, 727 874 260, po - pá: 7:00 – 15:30 hod. Email: pracearodina@praha10.cz Cesta k nám: bus 177, tram 22, 26 – zastávka Sídliště Zahradní Město