Aktuality z oblasti rozvoje městské části Praha 10

Praha 10 je připravena řešit parkovací zóny – téměř rok ale čeká na studii magistrátu

Nejvíc komplexní a podrobné studie k řešení problematického parkování na svém území má zpracované za přispění dopravních expertů a 10.000 svých občanů pražská desátá městská část již od loňského dubna. „Přípravu zavedení tohoto kvalitně zpracovaného řešení počítající s časově i lokálně omezenými zónami jsme ale museli odložit protože si problematiku pod sebe převzal přímo pražský magistrát s tím, že ji bude řešit komplexně pro celou Prahu,“ upozornila v této souvislosti místostarostka Prahy 10 Radmila Kleslová (ANO).

Publikováno: 20.03.2014
Kategorie: Článek, MČ Praha 10, Doprava, Malešice, Michle, Strašnice, Vinohrady, Vršovice, Záběhlice, Různé543
Praha 10 je připravena řešit parkovací zóny – téměř rok ale čeká na studii magistrátu

V rámci dotazníkového šetření oslovila městská část 52.000 domácností directmailovým podrobným dotazníkem. Znění dotazníků i zpracování výsledků bylo předmětem zadání Katedry technologie a řízení dopravy Univerzity Pardubice Jana Pernera (UPJP), která se stala i garantem odborné stránky dotazníkového šetření a validity výsledků. „Návratnost dotazníků činila velmi solidních 20% - více než 10.000 dotazníků - což jasným způsobem dokazuje zájem našich občanů o tuto závažnou problematiku, se kterou se musejí potýkat každý den,“ upřesnila místostarostka.

 

Vedle dotazníku určeného občanům byla zpracována i „Analýza dopravy v klidu na celém území Městské části Praha 10, která mapovala parkování v městské části až do úrovně ulic. Výsledky těchto výzkumů byly prezentovány veřejnosti i médiím a přijetí vybrané varianty zavedení omezených zón placeného stání ve vybraných lokalitách mělo diskutovat městské zastupitelstvo.

 

Během projednávání v Praze 10 v dubnu lonského roku však pražský magistrát prostřednictvím náměstka primátora Josefa Noseka oznámil, že Praha chce zavést nový systémový přístup k vytváření zón. „Původně vznikaly zóny tak, že je navrhovala městská část a město je posvětilo. V současné době bude jejich vytváření fungovat tak, že město vytvoří studii, ke které se městské části vyjádří a dají své připomínky,“ uvedl tehdy doslova pražský magistrát. V květnu pak usesnesení rady uložilo přípravu koncepce zón placeného stání pro celé území hlavního města magistrátnímu řediteli.

 

Od tohoto příslibu a usnesení rady téměř před rokem však Praha 10 žádnou studii k vyjádření od hlavního města doposud neobdržela. Celopražské zastupitelstvo se na svém posledním zasedání zabývalo pouze návrhem vstupu hlavního města do nově utvořeného sdružení Česká parkovací asociace. „Očekávali jsme slíbený koncepční materiál k parkování. Vstupem do asociace se pražské parkovací problémy nevyřeší – je to samé, jako kdyby vstup Prahy do asociace odpadních vod měl vyřešit problém chybějící čističky,“ glosoval aktivitu magistrátu starosta Prahy 10 Bohumil Zoufalík (Nez.).

 

Situace s parkováním nejen v Praze 10 tak zůstává kritická. Zasaženy jsou především ty části „Desítky“, které sousedí s městskými částmi, které zavedly zóny placeného stání dříve, bez celopražské koncepce. „Dnes je situace taková, že začínáme mít dojem, že jsme trestání za náš zodpovědný přístup k problematice, za nebývalé zapojení veřejnosti, za snahu najít řešení přijatelné pro všechny,“ uzavřela místostarostka Kleslová.

Výsledky dopravní studie a parkovacího výzkumu jsou veřejnosti k dispozici na adrese www.praha10.cz/parkovani