Městská část Praha 10 s politováním oznamuje, že je v důsledku neočekávaných událostí nucena posunout začátek hlasování o návrzích v rámci participativního rozpočtu o 14 dní. Hlasování by tak mělo proběhnout od 15. 2. do 26. 2. 2016.
Důvodem posunu je skluz na straně dodavatele hlasovacího systému, společnosti Demokracie 2.1, která o odklad městskou část požádala (vyjádření zástupce Demokracie 2.1 připojeno níže). Konkrétně se jedná o to, aby naprosto bezchybně fungovala verifikace zasílaných SMS zpráv. Přitom právě SMS zprávy byly při veřejných slyšeních vybrány jako optimální bezpečnostní zajištění s největším komfortem pro hlasující.
Pro Úřad MČ Praha 10 je klíčovou prioritou, aby hlasování o návrzích bylo maximálně věrohodné, průkazné a korektní. A to především s ohledem na mimořádné úsilí, které navrhovatelé vynaložili při zpracování všech projektů. Povinností úřadu je rovněž zajistit, aby částka, která je na participativní rozpočet vyčleněna, byla proinvestována zcela transparentním způsobem.
„Všem účastníkům projektu i občanům Prahy 10 se za zdržení omlouváme. Ale věříme, že nepatrný posun bude ku prospěchu věci a vyloučí jakékoli potenciální pochyby. Spouštíme zcela unikátní projekt a jdeme po neprošlapaných cestách. Takže bohužel někdy narazíme na nečekané překvapení,“ uvedla koordinátorka projektu K. Vávrová.
Podle ní ale odsun hlasování v žádném případě neohrozí průběh celého projektu a termíny vlastní realizace vítězných návrhů, k níž dojde po schválení rozpočtu MČ Praha 10 na rok 2016.
Vyjádření Democracie 2.1
Pěkný den,
chtěl bych tímto omluvit posunutí termínu hlasování o participativním rozpočtu na Praze 10. A to z technických důvodů, konkrétně z důvodu nedostatečného prověření verifikace pomocí SMS. Toho Praha 10 využije jako vůbec první obce v České republice.
Jako garant bezpečnosti a validity hlasování jsme navrhli Praze 10 jako organizátorovi hlasování posunutí o 14 dní, což znamená, že hlasování veřejnosti proběhne od 15. do 26. února 2016. Tento návrh byl akceptován.
V případě dotazů je, prosím, směřujte přímo mně na e-mailovou adresu dominik.jandl@d21.me.
Věříme, že těchto 14 dní "navíc" ve výsledku poskytne autorům jednotlivých návrhů cenný čas pro propagaci na veřejnosti.
S pozdravem a díky za pochopení
Dominik Jandl
D21.me | DEMOKRACY 2.1 |