Aktuality ke koronaviru

Překladiště by bylo zátěží pro tisíce lidí, upozorňuje Praha 10. Proti developerovi dál bojuje

I přes opakovaný nesouhlas městské části Praha 10 developer pokračuje v přípravě železničního překladiště v Malešicích. Praha 10 jeho vznik dál odmítá a podniká veškeré kroky, které by jeho výstavbě zabránily.

Překladiště by bylo zátěží pro tisíce lidí, upozorňuje Praha 10. Proti developerovi dál bojuje

Problém je dlouhodobý a městská část se mu věnuje několik let, během kterých se k záměru vyjadřovali i občané. Jakmile Praha 10 obdržela 20. prosince dokumentaci o vlivu na životní prostředí, bez prodlení reagovala a zahájila okamžitá jednání, do kterých se zapojila i opozice.

„Nevíme, zda se jednalo o shodu náhod nebo záměr, ale tato dokumentace, která má přes tři sta stránek, nám došla dva dny před vánoci. Připomínkovat takto rozsáhlý materiál v tak krátkém čase je složité, ale stále nám dává prostor pro zpracování připomínek a snahu vzniku překladiště zabránit,“ uzavírá vedoucí odboru životního prostředí, dopravy a rozvoje Martin Pecánek.

Městská část Praha 10 musí do 5. ledna zaslat připomínky k možnému vzniku kontroverzního kontejnerového překladiště v Malešicích. Odborníci úřadu městské části v nich upozorňují na rizika, která s sebou projekt nese.
„Máme velké obavy, že vznik kontejnerového překladiště by měl velký dopad na životní prostředí v celé oblasti, a to jak z pohledu zhoršení kvality ovzduší, tak z pohledu velkého nárůstu hladiny hluku,“ upozorňuje radní Bohumil Zoufalík (Hnutí pro Prahu 10), který má v gesci územní rozvoj.

Pokud by železniční překladiště v Malešicích skutečně vzniklo, oblastí by každý den projely stovky kamionů, což přiznává i developer v dokumentaci zaslané k připomínkování. Na překladišti by navíc každý den projížděly dlouhé nákladní soupravy, v provozu mezi 6. a 22. hodinou.

„Taková zátěž by podle nás měla zásadně negativní vliv na tisíce lidí, kteří v přilehlé oblasti žijí. Navíc máme obavy, že plánovaný rozsah překladiště není ani zdaleka konečný a do budoucna by se mohl areál dál zvětšovat,“ doplnil starosta Prahy 10 Vladimír Novák (ČSSD).

Městská část odmítá vznik překladiště dlouhodobě, své připomínky vznášela k územnímu plánu i k plánovanému metropolitnímu plánu. I přesto si developer nechal zpracovat dokumentaci o posouzení vlivu stavby na životní prostředí, která je nutným krokem pro vznik samotného překladiště.