Vypořádání dotazů

Na této stránce naleznete vypořádání technických dotazů podoblasti 10.4, které byly doručeny pomocí formuláře při online představení upraveného projektu zón placeného stání (ZPS), neboli také parkovacích zón. Pokud bylo dotazů na stejné téma doručeno více, ponecháváme ho v odpovědích pouze jedenkrát.

Vypořádání dotazů podoblastí 10.1, 10.2 a 10.3

Dotaz Odpověď
Na Zahradním Městě je naprosto zbytečné dělat modré zóny, jenom tím finančně potrápíte lidi zde žijící, povětšinou v důchodovém věku. Už tak hodně rodin má teď finanční potíže a vy je ještě zatížíte poplatkem, aby mohli nechat parkovat své auto před domem. Na Zahradním Měste je to nesmysl. O zavední zón v rámci celé Prahy 10 bylo rozhodnuto v červnu 2019, více viz harmonogram zavedení.
Chci se zeptat, co je myšleno dopravní obsluhou přilehlé školy. Konkrétně mi jde o tři parkovací místa v Břečťanové ulici vedle hřbitova. Jedná se o místa pro zaparkování při dovoz a vyzvednutí dítěte ze základní školy a mateřské školky, navrhují se u každé školy v majetku MČ.
V ulici Ukrajinská jsou před poliklinikou 3 parkovací místa pro invadlidy, což je v pořádku. Navrhuji omezit platnost těchto míst na pracovní hodiny polikliniky, protože v noci nebo o víkendech nedává smysl místa vyhrazovat a mohli by je využít rezidenti. Invalidní stání se nechávají sloužit trvale jen invalidům, není možné jejich platnost omezit časově./td>
Trvalé bydliště mám na Praze 10, vyrůstala jsem zde, tudíž tady mám rodiče, nejbližší a své přátele. S přítelem dočasně bydlím v pronájmu na Praze 3, museli jsme si tedy koupit rezidentskou kartu, abychom zde mohli parkovat. Jelikož jsme oba studenti, i tento poplatek za parkování na Praze 3 byl v našich finančních rozpočtech dost viditelný. Po zřízení modrých zón na Praze 10 si tedy budu muset při každé návštěvě rodičů kupovat hodinové stání a platit tak v součtu nemalou částku, nebo si rozšířit rezidentské stání i na Prahu 10 (cena této varianty = několik měsíčních studentských platů). Konkrétně na Zahradním městě/v Záběhlicích velký problém s parkováním není, možná ve večerních hodinách, ale to je problém i na modrých zónách. Chápu, že v současné době, kdy zde vznikla vlaková stanice by tady mohli parkovat lidé, kteří cestují do práce vlakem a zabírali by tak místa rezidentům skoro celý. V případě návštěvy přímých rodinných příslušníků mi to připadá trošku "nespravedlivé", zvlášť když se nebude jednat o parkování každý všední den po celý den. Chtěla bych se tedy zeptat, jestli Praha 10 jednala a přemýšlela i o takovýchto případech. Předem děkuji za odpověď. Rezidenční stání na dvě MČ nezískáte, neumožňují to podmínky provozovatele zón - hl. m. Prahy. Návštěvy možné jsou, pokud se nechcete v rámci Prahy pohybovat MHD, pak autem lze zaparkovat o víkendu zdarma, ve všední den za 20 Kč na hodinu na fialové zóně (max. 12 hodin).
V rámci úpravy parkování kolem naší ulice dle vašeho plánu dojde k výraznému úbytku parkovacích míst. Mohu se optat, kde máme potom parkovat? Aktuálně po 19h je těžké v naší ulici zaparkovat a snížením počtu parkovacích míst v křižovatkách u výjezdu blíže OC VIVO dojde k reálnému úbytku cca 20 parkovacích míst. S tím zásadně nesouhlasím a žádám o zachování stejného počtu parkovacích míst jako dosud. K žádnému snižování počtu míst nedochází, v křižovatkách se parkovat nesmí, v tomto ohledu zůstává vše při starém, ba naopak někde se místní úpravou legalizují i stání dosud neexistující.
Budete řešit v rámci značení zón i opravu parkovacích míst? V ulici Pod Sychrovem I naproti objektu č.p. 1048 jsou v projektu značené zóny, ale parkovací místa nejsou asfaltovaná. V tuto chvíli se zde parkuje na štěrkové ( dříve částečně zatravněné) ploše. Dle mého názoru jakékoliv značení zmizí během pár týdnů. Hezký den. Oprava vozovek se značením zón neproběhne, v lokalitě Bohdalce má postupně pokračovat obnova inženýrských sítí, do té doby nelze s výraznějším zásahem počítat.
Proč zavádět parkovací zóny na Zahradním Městě? Není to přímo u metra a už vidím někoho, jak jde pěšky na vlak přes celé sídliště. Konkrétně v Jahodové nemám problém s parkováním, ale jak mi garantuje parkovací zóna, že najdu místo před barákem? Co ulice Želivecká, Jahodová (od Topolové ke Švehlově ulici)? Tam se fakt nedá zaparkovat a místa nejsou, ulice není nafukovací. Zlodějina na lidi, jen aby se naplnila městská kasa! Smyslem zóny je regulovat počet vozidel v oblasti ve prospěch rezidentů Prahy 10. V rámci ZPS však ale není možné zaručit, aby lidé zaparkovali přímo před svým domem.
Je doslova ostudné, že si musí platit za parkování i invalidé, kteří se většinou bez vozidla ani nedostanou k lékaři. Od jisté doby je vedení Prahy 10 doslova "nenajedené". Nikde však není vidět nějaké zlepšení, které by ze všech poplatků něčím obyvatelům Prahy 10 prospělo. Pouze vidím doslova jen zcela nesmyslně budované např.cyklostezky, které navíc ohrožují provoz na komunikacích. Stydím se za takové vedení a být v mé moci je z úřadu vyhnat, neváhal bych ani vteřinu. Cena parkovného pro invdalidy za podoblast je 180 Kč/rok, 15 Kč měsíčně.
Nesouhlasím s projektem zón placeného stání. O zavední zón v rámci celé Prahy 10 bylo rozhodnuto v červnu 2019, více viz harmonogram zavedení.
"Opravdu nevidím důvod, proč plánujete fialovou zónu parkovaní v Jabloňové ulici tam, kde je největší koncentrace bytů a tím i rezidentů.
Jsou zde 3 výškové paneláky po 100 bytech a naproti nim jsou další bytové domy. Ve fialové zóně budou parkovat auta, která nebudou patřit rezidentům a rezidenti si opět budou muset hledat místa k zaparkování jinde. Zásadně nesouhlasím s fialovou zónou na obou stranách ulice Jabloňová u křižovatky s ulicí Topolovou. Zřejmě nemáte představu, jak se zde parkuje. Od stolu se s barvičkama dají dělat opravdu smysluplná rozhodnutí. Je vidět, že s vidinou příjmů za parkování vám vůbec nezáleží na občanech, kteří v této části Prahy 10 bydlí. Nezbývá jen doufat, že vám občané při volbách vystaví účet, který si zasloužíte. Doufám, že ""odborník"", který tuto problematiku řeší, se opravdu zamyslí a začne svou práci, za kterou je placen z veřejného rozpočtu, vykonávat pro spokojenost občanů Prahy 10."
I pro obytné domy je nutné zachovat dopravní obslužnost a dát možnost zaparkovat návštěvám. Držitelé parkovacích oprávnění mohou na fialové zóně parkovat bez omezení.
Ráda bych zeptala na ulici Konvalinková, kde budou modré zóny. V této ulici není klasická asfaltová cesta, v případě úklidu komunikací - do této ulice nejezdí ani uklízet vzhledem ke stavu této cesty. Proto by mě zajímalo, z jakého důvodu budou v této ulici označeny modré zóny? Budou tam, kde auta stojí dnes, na západní straně, protože jinak by se z ulice stalo odkladiště aut bez možnosti získat oprávnění, takovou typickou ukázkou je ulice Lopuchová (viz ukázka po zavedení zón na Praze 4, teď je obležena zcela nepropustně.).
Velice mne překvapuje, že budou na vozovce kresleny modré nebo jiné zóny tak, že nebude možné, aby projelo jedno osobní auto v každém jízdním směru (natož aby byly 3 m). Např. ulice Za Slatinami, ale i Jesenická atd. Na dopravně méně významných komunikacích lze přistoupit k takovému uspořádání s výhybnami.
Považuji za tragédii, že v některých ulicích bude "narváno" v neděli večer, protože zóny nejsou v provozu. Proč to mají na sousední Praze 3 "chytře" (v neděli jen do večera, kdy se vrací v neděli rezidenti z víkendu)? Když vidíte vedle sebe značku z Prahy 10 a Prahy 3 - např. u Vinohradské nemocnice, tak kroutíte hlavou. Bude to někdy napraveno? Do půlnoci musí být všichni nerezidenti pryč, někteří rezidenti se zase vrací až v pondělí, MČ tudíž takové "prostřídání" nepovažuje za problém.
Dle poslední aktualizace "Mapa organizace dopravy v klidu" - verze 10.4 se v Ostružinové ulici parkuje pouze v jednom směru. V současné době se parkuje v obou směrech. Tzn. že po úpravě zde bude cca o 30 parkovacích míst méně. Již v tuto chvíli zde nejde ve večerních hodinách zaparkovat. Podle situace ve Vršovicích parkovacích míst po zavedení modrých zón nepřibyde, situace je stejná. Tudíž budeme platit poplatek za modrou zónu, ale nebudeme mít kde zaparkovat. Zkuste se tedy prosím ještě zamyslet nad zakreslením v Ostružinové ulici. Komunikace slouží v podstatě jako sběrná pro všechny boční ryze obslužné, nelze tudíž pro obousměrný provoz ponechat necelé 3 m šířky.