Kompletní rekonstrukcí severního chodníku a parkovacího zálivu v ul.Sámova úseku U Vršovického nádraží – Petrohradská byla odstartována letošní fáze obyvateli velmi oblíbeného tzv.chodníkového programu Prahy 10. „Každý rok dotujeme milióny korun z našeho vlastního rozpočtu nedostatek peněz Technické správě komunikací, které by měl peníze na tyto opravy přitom dávat přímo pražský magistrát,“ upozornila místostarostka Prahy 10 pro oblast dopravy a bezpečnosti Radmila Kleslová (ANO).
Například vloni dala Praha 10 na opravu zdevastovaných chodníků na svém území plných 50 miliónů korun a nevyčerpané prostředky převedla do roku letošního. „Za uplynulá léta se nám tímto systematických financováním podařilo v desáté městské části opravit více než polovinu problémových chodníků,“ upozornila Kleslová podle které bude rekonstrukce v Sámově dokončena v průběhu dubna. Tipy na rozbité a špatné chodníky dávají radnici přímo občané. Rekonstrukce se provádí podle potřeby buď s asfaltovým povrchem, zámkovou dlažbou nebo mozaikou. V několika případech se zároveň s chodníkem řeší i parkování. Vloni se opravily chodníky v plných 17 ulicích „Desítky“. I když se snaží městská část Praha 10 společně s TSK postupovat při rekonstrukcích chodníků rychle, naráží na nejrůznější komplikace, jako v případě změn polohy obrub či legalizaci stání vozidel na chodníku (s výškovým oddělením prostoru pro chodce od prostoru pro vozidla), kde je nutné předem získat stavební povolení. Do přípravy stavby ve Vršovicích a Vinohradech svým stanoviskem ve stavebním řízení významně vstupují památkáři, s ohledem na své předpisy vyžadují výrazně dražší mozaikové povrchy a nemají v oblibě vysazené plochy, zvyšující bezpečnost provozu. To vede k prodlužování doby projednávání. Velice podstatná je i koordinace se správci inženýrských sítí, mnohdy musíme zamýšlenou stavbu přesunout o rok i více, aby si stihli dokladově i finančně zajistit svojí podmiňující stavbu.