Magistrát hlavního města zpracoval připomínky, které Praha 10 zaslala k plánovanému železničnímu překladišti v Malešicích. Projekt, který radnice dlouhodobě kritizuje, bude muset na základě jeho rozhodnutí projít podrobnějším zkoumáním vlivu na životní prostředí. Překladiště se tak zatím stavět nezačne.
„Magistrát svým rozhodnutím v podstatě uznal, že naše připomínky jsou závažné a že je třeba se plánovanému projektu věnovat víc. To je pro Prahu 10 dobrá zpráva, protože to znamená, že překladiště se zatím stavět nebude a že existuje šance, že se nám podaří projekt zastavit úplně,“ vysvětluje radní pro územní rozvoj Bohumil Zoufalík. Praha 10 obdržela těsně před vánoci posudek EIA zpracovaný investorem, tedy rakouskou společností Rail Cargo Terminal, která o výstavbu kontejnerového překladiště stojí. Městská část pak v čase mezi vánočními svátky a novým rokem musela zpracovat připomínky k několika stovkám stránek dokumentu a vysvětlit, v čem vidí rizika plánované stavby. „Těší mne, že hlavní město přihlédlo k celé řadě připomínek, které k projektu máme. Jeho rozhodnutí zaprvé ukazuje, že dopad malešického překladiště na životní prostředí by nebyl malý a zadruhé říká, že je třeba ho prozkoumat ještě podrobněji,“ vysvětluje radní Zoufalík. Praha 10 má obavy, že vznik kontejnerového překladiště by měl velký dopad na životní prostředí v celé oblasti, a to jak z pohledu zhoršení kvality ovzduší, tak z pohledu velkého nárůstu hladiny hluku. Pokud by železniční překladiště v Malešicích skutečně vzniklo, oblastí by například každý den projely stovky kamionů, což přiznává i developer v dokumentaci zaslané k připomínkování. Na překladišti by navíc každý den projížděly dlouhé nákladní soupravy, v provozu mezi 6. a 22. hodinou. „Taková zátěž by podle nás měla zásadně negativní vliv na tisíce lidí, kteří v přilehlé oblasti žijí. Navíc máme obavy, že plánovaný rozsah překladiště není ani zdaleka konečný a do budoucna by se mohl areál dál zvětšovat,“ doplnil starosta Prahy 10 Vladimír Novák (ČSSD).