Jste zákazníkem dodavatele elektrické energie a zemního plynu, který ukončil činnost? Nevíte, jak se v nastalé situaci zorientovat, co dělat? Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) zřídilo speciální informační linku na telefonním čísle 1212, kde vám poradí. Linka je v provozu každý pracovní den od 8:00 do 16:00 hodin, informace poskytuje také Energetický regulační úřad (www.eru.cz).
Pro základní orientaci vám přinášíme odpovědi na tři základní otázky:
Když skončil můj dodavatel, přijdu o energie?
Nikoliv, činnost dodavatelů, kteří ukončili činnost, automaticky přebírají (pokud vaše spotřeba plynu za poslední rok nepřesáhla 630 MWh) tzv. dodavatelé poslední instance (DPI). DPI se zákazníkům, tedy spotřebitelům i firmám, ozývají sami. Pokud se tak nestalo, kontaktujte je napřímo. V rámci Prahy se vždy jedná o společnost Pražská energetika, a.s. u elektřiny a Pražská plynárenská, a. s. u plynu, dále mezi dodavatele poslední instance patří ještě ČEZ, E.ON a innogy.
Jak dlouho mám u DPI zůstat?
Co nejkratší dobu. Je ve vašem zájmu, abyste co nejdřív přešli na standardní smlouvu. Snížíte si tak zálohy na energie a můžete ušetřit. Maximálně u DPI můžete zůstat šest měsíců.
Kteří dodavatelé už ukončili, či právě ukončují činnost?
Aktuálně se jedná o tyto dodavatele:
• A-PLUS Energie obchodní - www.aplusenergie.cz
• Bohemia Energy entity - www.bohemiaenergy.cz
• COMFORT ENERGY - www.comfortenergy.cz
• EAGLE ENERGY - www.eagleenergy.cz
• Energie ČS - www.energie-cs.cz
• Europe Easy Energy - www.3-e.cz
• Kolibřík Energie - www.kolibrik-energie.cz
• Ray Energy - www.rayenergy.cz
• X Energie - www.xenergie.cz