Občané Desítky mohou nově využívat služeb tzv. Rychlé čety. Ta se postará o drobné úpravy a opravy ve veřejném prostoru, případně o bleskový úklid konkrétních míst. Obyvatelé si Četu mohou „přivolat“ telefonem nebo prostřednictvím formuláře na webu městské části.
„Rychlou četu tvoří zaměstnanci radnice, našich správních firem a akciové společnosti PRAHA 10 – Majetková. Princip je jednoduchý: lidé nám dají podnět, my ho okamžitě vyhodnotíme a pošleme na místo naši opravářsko-úklidovou jednotku,“ popisuje místostarostka Jana Komrsková (Piráti), která na radnici zodpovídá mj. za oblast životního prostředí.
„Cílem naší nové služby je řešit rychle drobné nedostatky ve veřejném prostoru. Tedy například opravu herního prvku na dětském hřišti, který se zrovna rozbil, či úklid aktuálně znečištěného místa. Vzhledem k velikosti naší městské části není reálné, abychom se o všech podobných nešvarech hned dozvěděli. Naopak občané, kteří jsou v daném místě doma, je zaregistrují okamžitě, a pokud nám o nich dají vědět, můžeme hned zjednat nápravu,“ vysvětluje místostarostka Komrsková.
Zažádat o Rychlou četu občané mohou na webu desáté městské části, kde je pro ně připravený jednoduchý formulář. Stačí zadat přesnou lokalitu a popsat zjištěný nedostatek. Radnice zřídila také speciální telefonní linku na čísle 605 197 625. „Prosím o podněty na opravdu jednodušší práce. Složitější opravy či rozsáhlejší rekonstrukce řešíme jinými způsoby. Naši pracovníci jsou takovými ´hodinovými manžely´ pro veřejný prostor,“ říká Jana Komrsková.
Chcete podat podnět? Vyplňte prosím dotazník.