Parkování na mnohých místech desáté městské části je čím dál nesnadnější. Situaci ovlivňuje několik faktorů: snaha mimopražských řidičů parkovat poblíž stanic MHD a pokračovat dále do centra, stoupající počty vozidel i zavádění zón placeného stání (ZPS) v okolních městských částech.
V současné době jsou ZPS členěny v poměru 50:50 stání vozidel pro rezidenty ku stáním pro návštěvníky (předchozí úprava byla 85:15 ve prospěch rezidentů). Na nový systém ZPS přešla MČ Praha 2 v říjnu loňského roku a od tohoto února MČ Praha 3. O zavedení ZPS rozhoduje Magistrát hl. m. Prahy na základě kladného usnesení Zastupitelstva MČ Praha 10, které musí vycházet ze studie „Analýza dopravy v klidu na celém území MČ Praha 10“. Zpracování studie (ne starší dvou let) je nezbytnou podmínkou pro rozhodnutí magistrátu. Radnice MČ Praha 10 proto připravuje zadání takové studie. Studie měla původně vzniknout dříve, její zadání ale bylo odloženo kvůli termínovému posunu startu ZPS na území MČ Praha 4 až od 1. července 2018. "Naším cílem je studii nechat zpracovat poté, co bude v okolních městských částech definitivně usazen provoz zón placeného stání. Navíc analýzy automobilového provozu se z logických důvodů provádí pouze v jarním či podzimním období. Jinak bychom totiž zkoumali situaci, která se brzy zase změní," upozorňuje radní Prahy 10 pro dopravu Martin Hejl (ODS). Poprázdninová situace V době letních dovolených je v Praze zhruba o třetinu méně obyvatel. "Je potřeba mít dokonalý přehled o stabilizované dopravní situaci a co nejdříve navrhnout řešení, tedy různé varianty, zda ZPS zavést a kde. Na základě studie může pak budoucí složení zastupitelstva kvalifikovaně rozhodnout, neboť studie bude hotova k projednání nejdříve v prosinci tohoto roku," vysvětluje radní Hejl. Zadání studie v této době, kdy ještě v okolních městských částech nejsou změny dokončeny, by bylo zbytečné i podle předsedy Výboru pro dopravu Viktora Lojíka (TOP 09): "Potřebujeme studii, která bude reflektovat definitivní situaci. Studie je navíc nutná i pro to, že bez ní by Magistrát hlavního města Prahy zóny placeného stání v Praze 10 nezavedl. Je povinností městské části takovou aktuální studií disponovat."