Aktuality z oblasti sociální a zdravotnictví

Pomoc v energetické krizi

Jste zákazníkem dodavatele elektrické energie a zemního plynu, který ukončil činnost? Nevíte, jak se v nastalé situaci zorientovat, co dělat? Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) zřídilo speciální informační linku na telefonním čísle 1212, kde vám poradí. Linka je v provozu každý pracovní den od 8:00 do 16:00 hodin, informace poskytuje také Energetický regulační úřad (www.eru.cz).

Publikováno: 13.12.2021
Kategorie: Článek, MČ Praha 10, Sociální oblast a zdravotnictví3561

Pro základní orientaci vám přinášíme odpovědi na tři základní otázky:

Když skončil můj dodavatel, přijdu o energie?

Nikoliv, činnost dodavatelů, kteří ukončili činnost, automaticky přebírají (pokud vaše spotřeba plynu za poslední rok nepřesáhla 630 MWh) tzv. dodavatelé poslední instance (DPI). DPI se zákazníkům, tedy spotřebitelům i firmám, ozývají sami. Pokud se tak nestalo, kontaktujte je napřímo. V rámci Prahy se vždy jedná o společnost Pražská energetika, a.s. u elektřiny a Pražská plynárenská, a. s. u plynu, dále mezi dodavatele poslední instance patří ještě ČEZ, E.ON a innogy.

Jak dlouho mám u DPI zůstat?

Co nejkratší dobu. Je ve vašem zájmu, abyste co nejdřív přešli na standardní smlouvu. Snížíte si tak zálohy na energie a můžete ušetřit. Maximálně u DPI můžete zůstat šest měsíců.

Kteří dodavatelé už ukončili, či právě ukončují činnost?

Aktuálně se jedná o tyto dodavatele:  

• A-PLUS Energie obchodní - www.aplusenergie.cz

• Bohemia Energy entity - www.bohemiaenergy.cz

• COMFORT ENERGY - www.comfortenergy.cz

• EAGLE ENERGY - www.eagleenergy.cz

• Energie ČS - www.energie-cs.cz

• Europe Easy Energy - www.3-e.cz

• Kolibřík Energie - www.kolibrik-energie.cz

• Ray Energy - www.rayenergy.cz

• X Energie - www.xenergie.cz

 

Přiložené dokumenty