Kampaň Měsíc v růžové a projekt Go pink. To jsou každoroční aktivity, které upozorňují na rakovinu prsu, a zvyšují tak povědomí o nemoci a prevenci proti ní. Probíhají po celý říjen ve všech hypermarketech Tesco. Letos se do akce poprvé zapojí i Úřad MČ Praha 10, a to mimo jiné edukační besedou pro úřednice a zaměstnankyně městské části.
Rakovinou prsu každoročně onemocní v České republice kolem 7 000 žen. Přes 70 % z nich se úspěšně vyléčí, je ale nezbytné zjistit diagnózu včas. „Na úřadě máme celkem 280 žen, což jsou skoro tři čtvrtiny všech zaměstnanců. Proto vidím jako nezbytné dát možnost našim ženám, aby se seznámily se základními technikami samovyšetření,“ říká starostka MČ Praha 10 Renata Chmelová (VLASTA).
Ta se zítra osobně zúčastní slavnostního zahájení akce Měsíc v růžové před NC Eden ve Vršovicích. Právě růžová barva totiž symbolizuje boj proti rakovině prsu. Až do neděle zde bude otevřeno poradenské studio Mamma HELP, kam se může kdokoliv přijít poradit.
Pomoci lze také pouhým nákupem. „Přispět na dobrou věc mohou všichni zákazníci, kteří v průběhu října zakoupí vybrané produkty v našich prodejnách,“ dodává Patrik Dojčinovič, výkonný ředitel společnosti Tesco v ČR. Výtěžek z kampaně pak půjde na pacientskou organizaci Mamma HELP, která sdružuje ženy s diagnózou rakovina prsu a jejich blízké, lékaře, sestry a sympatizanty.
MČ Praha 10 se společností Tesco Stores navázala spolupráci v rámci své snahy o propojování veřejného, podnikatelského a neziskového sektoru. Letos na jaře se například Úřad MČ Praha 10 zapojil do národní Sbírky potravin. Úředníci a zaměstnanci během dvou dnů darovali na 120 kg potravin.