Pro obyvatele MČ Praha 10 je opět k dispozici linka v nouzi. Na telefonní číslo 267 093 888 mohou volat lidé, kteří potřebují v aktuální nelehké situaci poradit, doručit nákup či například léky. Pracovníci úřadu jejich žádosti buď přímo vyřídí, nebo je propojí s dobrovolníky nebo příslušnými organizacemi. Linka funguje ve všední dny od 8:00 do 16:00.
„Na jaře jsme na lince v drtivé většině případů řešili distribuci roušek a respirátorů. I nyní jsme na to samozřejmě připraveni. Pro případ krize je ochranných prostředků pro potřebné dostatek. Mnohem víc se však připravujeme na to, že budeme lidem vysvětlovat situaci a jednotlivá opatření nebo je případně odkazovat na odborníky z Ministerstva zdravotnictví či například neziskové organizace,“ popisuje Václav Vlček (VLASTA / Desítka pro domácí), zastupitel, vedoucí jedné z pracovních skupin krizového štábu a koordinátor linky v nouzi. „Zároveň pevně věřím, že lidé si budou přirozeně pomáhat i navzájem, v rámci rodin či sousedství. Především v březnu a dubnu jsme zažili obrovskou vlnu solidarity,“ připomíná Václav Vlček.
Telefonní číslo linky v nouzi je 267 093 888, což je změna oproti jarnímu fungování – původní kontakt byl využit pro výdejnu parkovacích oprávnění.
Linka představuje pro ohroženou skupinu občanů alternativu k chození na úřad, který je od tohoto týdne veřejnosti k dispozici (kromě bez omezení fungující podatelny) pouze v pondělí (8:00 – 13:00) a středu (12:00 – 17:00), případně jinam. „Ne všechno lze samozřejmě vyřešit z domova, ale zároveň je takových věcí víc, než by člověk možná čekal. Na jaře byli lidé velmi ukáznění – počet klientů, kteří nás navštívili, se v prvním týdnu po omezení úředních hodin snížil dokonce o osmdesát procent. Všechny prosím o maximální omezení pohybu hlavně v uzavřených prostorech a dodržování všech dalších vládních nařízení. Situace je opravdu velmi vážná,“ apeluje (nejen) na občany Prahy 10 starostka Renata Chmelová (VLASTA).