Aktuality z dopravy

Tichá a zelená – to je nová tramvajová trať v Průběžné

Nové, tiché a zatravněné koleje a také společná přestupní zastávka tramvají a autobusů. To jsou hlavní výhody zrekonstruované tramvajové trati v ulicích Průběžná a Švehlova v Praze 10, kterou dnes předává dopravní podnik cestujícím do užívání. Nové trati vydrží v provozuschopném stavu bez zásadní opravy několik desítek let. “Během posledních let byla rekonstruovaná většina tramvajových tratí v Praze 10 – Vinohradská, Francouzská, Moskevská, V Olšinách a Průběžná. Tratě jsou nyní tišší, pohodlnější, přestupní vazby jsou kratší. Kde to jde, tam dáváme mezi koleje místo betonu trávu. Opravy se snažíme spojit s celkovou obnovou veřejného prostoru tak, aby tyto ulice byly příjemnějším místem pro život,” prohlásila Ivana Cabrnochová (SZ), místostarostka pro územní rozvoj městské části Prahy 10. “V následujících měsících plánujeme dokončení tzv. zeleného ostrova na Průběžné, v budoucnosti pak rekonstrukci Vršovické a Starostrašnické,” dodává místostarostka Cabrnochová.

 

Tichá a zelená – to je nová tramvajová trať v Průběžné

“Máme radost z toho, že po letech příprav došlo na rekonstrukci trati v Průběžné a Švehlově ulici. Tento nekonečný příběh dospěl konečně k happy endu. Budeme zde ještě po dopravním podniku požadovat doplnění přístřešků pro cestující a také laviček. Za deště, zimy a větru je nutné, aby cestující byli před touto nepřízní počasí ochráněni,” uvedl duchovní otec projektu Martin Hejl (ODS), předseda Výboru pro životní prostředí Prahy 10.

Oblasti Strašnic věnuje nyní místní úřad velkou pozornost. V ulici V Olšinách podpořili z obecního rozpočtu zatravnění trati, díky čemuž na tomto místě bez stromů a jakékoliv jiné zeleně došlo ke snížení hluku a prašnosti. Bylo tu také postaveno nové místo k přecházení navíc. “U zastávky Průběžná nyní finišují přípravy na stavbu tzv. zeleného ostrova – přestupní zastávky obklopené stromy, květinami a další zelení. Po dokončení rekonstrukce všech tratí na desítce bude na místě uvažovat o stavbě zcela nových tramvajových spojení – mj. do oblasti Slatin nebo z Kubánského náměstí na Želivského. Budeme rádi, když sami občané pojmenují ta místa, kde jim tramvaje nejvíc chybí,” dodala Cabrnochová.