Aktuality z oblasti bezpečnosti

Rada podpořila vznik tramvajové smyčky na Zahradním Městě, posílí dopravu u budoucího nádraží

Rada městské části Praha 10 ve čtvrtek podpořila návrh Dopravního podniku hl. m. Prahy na vznik nové tramvajové smyčky na Zahradním Městě. Tam by totiž v budoucnu měl vzniknout také významný přestupní uzel mez železnicí a MHD.

Publikováno: 02.02.2017
Kategorie: Článek, MČ Praha 10, Doprava, Veřejné prostory, Záběhlice, Různé1427
Rada podpořila vznik tramvajové smyčky na Zahradním Městě, posílí dopravu u budoucího nádraží

„Tramvajová smyčka a železniční stanice na Zahradním Městě jsou dva samostatné projekty, které spolu ale úzce souvisí. V rámci optimalizace traťového úseku Praha-Hostivař –  Praha hl. n. totiž Správa železniční a dopravní cesty počítá se vznikem nové významné železniční stanice. Dopravní podnik hl. m. Prahy chce proto k budoucí železniční stanici Zahradní Město, přidat jednu tramvajovou smyčku a novou zastávku, díky čemuž v místě vznikne významný přestupní uzel mezi vlakovými, tramvajovými a autobusovými spoji,“ vysvětluje radní pro dopravu Martin Hejl. 

Nová tramvajová smyčka by vznikla u křížení ulic Švehlova a Ždánická, tedy pod mostem Jižní spojky. Měly by tam končit spoje, které se nyní otáčí na smyčce Radošovická. Část spojů by tak končila na smyčce Zahradní Město, část až na zastávce Nádraží Hostivař. Radošovická by sloužila pouze nočním linkám.

„Počítáme s tím, že na tramvajové zastávce na Zahradním Městě by stavěly všechny spoje, ale na smyčce se otáčely jen ty mimo špičku. Jsme přesvědčeni, že z důvodu hustého automobilového provozu ale i vytíženosti spojů v ranní i odpolední špičce by tramvaje měly v těchto hodinách jezdit až do Hostivaře,“ vysvětluje Martin Hejl.

Správa železniční a dopravní cesty v připravované optimalizaci trati počítá se vznikem dvou nových stanic: kromě uvedené železniční stanice na Zahradním Městě by měla na trati přibýt také železniční zastávka Praha-Eden. Ta by ulehčila dopravě při velkých sportovních nebo kulturních událostech na stadionu s kapacitou přes 15 tisíc míst a zkrátila cestu těm, kteří vlakem cestují do Vršovic, v budoucnu i do oblasti Bohdalec-Slatiny. Ve vzdálenější budoucnosti se zde počítá obdobně s přímým přestupem na novou tramvajovou trať vedenou do této oblasti.

 

 

Trať, která v současnosti vybočuje obloukem do obydlené oblasti a na které je Nádraží Strašnice, by potom měla být zrušena. „Městská část se zde bude snažit o vybudování ‚Drážní promenády‘, podobné, jakou známe z velkých evropských měst. Po odstranění kolejí počítáme se vznikem zpevněné cesty pro chodce, cyklisty nebo bruslaře, která by se stala strašnickou odpočinkovou zónou a zároveň zachovávala původní železniční prvky, jako jsou stará návěstidla apod.,“ vysvětluje Martin Hejl.