Aktuality z oblasti životního prostředí

Po půlnoci se tramvaje vrátí na Francouzskou a do Vršovic

S předstihem několika dní oproti plánu se podaří již po dnešní půlnoci obnovit provoz tramvají č. 4, 22, 57, 59 na po rekonstrukci na jejich původních trasách. Jezdit budou po zcela nové, pohodlné a tiché trati. „Výměny se dočkaly inženýrské sítě, zastávky jsou nyní bezbariérové a bezpečnější pro chodce i řidiče. Došlo k přesunu tramvajové zastávky Ruská do ulice Moskevská, což umožní jednodušší přestup. Přímo z našeho rozpočtu jsme navíc v této souvislsoti zadotovali vydláždění nových chodníků v ulici Moskevská,“ vyjmenoval hlavní změny a výhody starosta Prahy 10 Bohumil Zoufalík (Hlavu vzhůru), který dnes místo osobně navštívil se zástupci Dopravních podniků.

Publikováno: 23.10.2013
Kategorie: Článek, MČ Praha 10, Vršovice, Zprávy tiskového mluvčího, Různé356
Po půlnoci se tramvaje vrátí na Francouzskou a do Vršovic
Pravidelný provoz bude obnoven přesně ve čtvrtek 24.října, půl hodiny po půlnoci. Tramvajový provoz již zůstane trvale zachován, postupně bude upravena i zbylá část ulice. „Po skončení zimy začne výměna vodovodů a kanalizace ve spodní části ulice mezi Žitomírskou a Čechovým náměstím. S příchodem jara se rovněž rozběhnou práce na chodnících a vozovkách na Heroldově náměstí směrem k Žitomírské. Celá stavba by měla být dokončena do letních prázdnin 2014,“ uvedla místostarostka Prahy 10 Ivana Cabrnochová (SZ).
 
Samotný povrch kolejiště také doznal změn. Místo mezi řidiči pověstných zvlněných „rolet“ s kočičími hlavami byl na tramvajovém tělese instalován mnohem tišší asfalt. Ulice i chodníky se přizpůsobí aktuálnímu způsobu života oblasti. Pro jízdu i parkování automobilů postupně vzniknou jasné vymezené plochy a uvolněná místa naopak připadnou pěším, cyklistům, zeleni, lavičkám a dalšímu uličnímu mobiliáři.
 
Technické řešení nové tramvajové tratě
 
Nová tramvajová trať přináší řadu novinek. Osa kolejí dosud kopírovala tvar křivolakých uliček z předminulého století a byla v některých místech zbytečně „klikatá“. Vzhledem k současné podobě Vršovic bylo možné trať místy napřímit a zbavit se tak zbytečného zatáčení nebo průměr zatáček zvýšit. Výsledkem je, že se vůz s cestujícími bude méně naklánět. Méně zatáček znamená také hladší jízdu a méně hluku z provozu. Zlepšení dosáhlo i samotné provedení kolejiště. Namísto v Praze dobře známých betonových panelů (maďarský patent BKV) jsou nyní koleje ukládány na klasické drážní pražce a ty pak zakrývány finálním povrchem. Výhodou je, že toto uložení lépe tlumí chvění a pohlcuje otřesy a tím pádem je jízda tramvaje po takovém svršku tišší.