Aktuální články | Kategorie | Hledat | RSS
Další zvýšení transparentnosti v oblasti zadávání veřejných zakázek připravila desátá městská část. „Již nyní se naši občané účastní zasedání našich výběrových komisí, nově jsme se na internet rozhodli umístit zcela nadstandardně veškerou dokumentaci k velkým zakázkám,“ uvedl místostarosta Prahy 10 Bohumil Zoufalík (ODS).
Radnice „Desítky“ dále zprůhledňuje svá výběrová řízení
Kdokoli má nyní možnost podle jeho slov nahlédnout do kompletní dokumentace včetně smluv, zadání apod. „Jedná se o tzv. zakázky nikoliv malého rozsahu a v tuto chvíli jsme na internet umístili veškeré tyto zakázky z minulého roku,“ upřesnil místostarosta s tím, že zájemci tyto údaje naleznou na adrese: http://www.praha10.cz/urad-mc/verejne-zakazky.aspx
„Snažíme se nakládání s prostředky radnice co nejvíce zprůhlednit a vedle přímé účasti občanů na rozhodování je toto dalším krokem vpřed,“ doplnil jej starosta Prahy 10 Vladislav Lipovský.
Republikově unikátní registr občanů pro jejich účast ve výběrových komisích funguje v Praze 10 již třetím rokem a ve výběrových komisích tak již zasedlo několik desítek občanů (losuje je počítač), kteří se účastnili rozhodování o více než 130 zakázkách. Z řad registru je vždy vylosován některý z občanů jako regulérní člen hodnotící komise. „Má stejná práva a povinnosti jako ostatní členové z řad zastupitelů a úředníků,“ dodal místostarosta. Členové komise jsou za svou činnost honorováni částkou 500 korun za každý den trvání komise.