Novinky z archivu

Aktuální články | Kategorie | Hledat | RSS

Praha 10 v roce 2009: Rekordně nejméně stížností

Historicky nejmenší počet stížností zaznamenala za uplynulý rok 2009 radnice desáté městské části. Z celkového počtu 195 se jich přitom zodpovědnosti radnice dotýkalo 145 jako důvodných z tohoto čísla radnice uznala průměrně každou třetí. Nejvíce stížností radnice přitom zaznamenala v roce 2006 (celkem 380). „Je to pro nás jasným signálem i důkazem zároveň, že kvalita práce našich úředníků se stabilně zlepšuje a občané to vnímají stejně,“ zdůraznil tajemník radnice Martin Slavík (ODS).

 

Historicky nejmenší počet stížností zaznamenala za uplynulý rok 2009 radnice desáté městské části. Z celkového počtu 195 se jich přitom zodpovědnosti radnice dotýkalo 145 jako důvodných z tohoto čísla radnice uznala průměrně každou třetí. Nejvíce stížností radnice přitom zaznamenala v roce 2006 (celkem 380). „Je to pro nás jasným signálem i důkazem zároveň, že kvalita práce našich úředníků se stabilně zlepšuje a občané to vnímají stejně,“ zdůraznil tajemník radnice Martin Slavík (ODS).


Stížnosti, které občané Praze 10 zasílají se však samozřejmě netýkají pouze činnosti radnice, ale i mezilidských vztahů, cizího majetku či dalších oblastí, které nejsou přímo v kompetenci úřadu. „Nejvíce oprávněných stížností se týkalo správy obecního majetku (18), postup či chování úředníků (8) a čistoty veřejných prostranství (5), ale u všech sledovaných oblastí došlo k poklesu,“ vysvětlil tajemník s tím, že například u zeleně a postupu úředníků počet oprávněných stížností poklesl meziročně třikrát.


„U zeleně funguje lépe přímá komunikace s občany – ať již formou MMS, telefonů či internetu, u úředníků jsme zvýšili vnitřní systémy kontroly na korektní a profesionální jednání,“ popsal důvody poklesu ve dvou oblastech tajemník radnice.


Dlouhodobě klesá také počet anonymních udání. Například v roce 2008 jich radnice obdržela 27, letos pouze devět. Ohledně zařízení zřízených městskou částí zaznamenali například školská zařízení (MŠ a ZŠ) celkem 14 stížností (5 oprávněných), Centrum sociální a ošetřovatelské pomoci 27 (byla přijata nápravná opatření a předměty stížností odstraněny). „Snahou vedení radnice je samozřejmě dosáhnout toho, aby si naši občané neměli důvod na práci radnice stěžovat vůbec,“ uzavřel tajemník.

| mail