Novinky z archivu

Aktuální články | Kategorie | Hledat | RSS

Praha 10 spustila datové schránky


Prostřednictvím tzv.datových schránek mohou podnikatelé i jednotlivci, kteří je mají zaktivované, komunikovat od pondělí 26.října s radnicí Prahy 10. „Podařilo se nám ostrý provoz zahájit ještě před povinným termínem pro všechny úřady i soudy, který je stanoven na 1.listopadu,“ uvedl tajemník radnice Martin Slavík (ODS).

 


Prostřednictvím tzv.datových schránek mohou podnikatelé i jednotlivci, kteří je mají zaktivované, komunikovat od pondělí 26.října s radnicí Prahy 10. „Podařilo se nám ostrý provoz zahájit ještě před povinným termínem pro všechny úřady i soudy, který je stanoven na 1.listopadu,“ uvedl tajemník radnice Martin Slavík (ODS).

 

Tento způsob komunikace nahrazuje klasický způsob doručování v listinné podobě pro veškerou korespondenci s orgány veřejné moci. „Datová schránka není e-mailová schránka, nemůžete s její pomocí komunikovat přímo s jednotlivými úředníky, pouze s celým úřadem,“ připomněl tajemník Slavík.

 

Na Úřadě městské části Praha 10 je zajišťována služba zřizování datových schránek a autorizované konverze na pracovišti Czech Point, budova B, přízemí ve Vršovické ulici 68.

 

Dokument (datová zpráva), který je dodán do datové schránky, je doručen okamžikem přihlášení do datové schránky oprávněnou osobou. Obdobně jako u listovních zásilek funguje fikce doručení: nepřihlásíte-li se do datové schránky ve lhůtě 10 dnů ode dne, kdy byl dokument dodán do datové schránky, považuje se tento dokument za doručený posledním dnem této lhůty.

 

Doručení dokumentu má stejné právní účinky jako doručení do vlastních rukou. Veškeré informace o datových schránkách i přístup do nich naleznete na internetové adrese http://www.datoveschranky.info .

 

| mail