Novinky z archivu

Aktuální články | Kategorie | Hledat | RSS

O služby MMS podnětů je v Praze 10 stále zájem

Celkem 185 tzv. MMS podnětů přijala řešila v uplynulém roce desátá městská část. „Tato služba slouží občanům k zasílání fotografických podnětů z mobilního telefonu na závady týkající se čistoty veřejných ploch, údržby zeleně, dětských hřišť, černých skládek a zavedli jsme ji již v roce 2007,“ vysvětlil starosta Prahy 10 Vladislav Lipovský (ODS).

 

Celkem 185 tzv. MMS podnětů přijala řešila v uplynulém roce desátá městská část. „Tato služba slouží občanům k zasílání fotografických podnětů z mobilního telefonu na závady týkající se čistoty veřejných ploch, údržby zeleně, dětských hřišť, černých skládek a zavedli jsme ji již v roce 2007,“ vysvětlil starosta Prahy 10 Vladislav Lipovský (ODS).

 

Od jejího zavedení přijala radnice touto formou celkem 604 různých oznámení. „Zaslané příspěvky zveřejňujeme na našem webu a doplňujeme též informací o způsobu řešení tak, aby měli občané možnost kontroly, jak se s jejich podnětem naložilo,“ upřesnil starosta.

 

V souhrnném počtu jsou započítány i podněty, které přímo s provozem služby nesouvisejí. Často se jedná pouze o dotazy k řešené problematice či oznámení bez doplněné fotografie. Takových zpráv bylo v loňském roce doručeno 71. Na všechny tyto zprávy je vždy zareagováno a dle charakteru jsou přímo předány odpovědným subjektům. „Téměř polovina všech doručených podnětů se týká nečistot na veřejných plochách. Přičemž nejvíce občané upozorňují na odpady odložené v ulicích městské části nebo vedle sběrných nádob směsného či tříděného odpadu“, řekl radní Roman Rogner (SZ).

 

K údržbě zeleně bylo přijato celkem 35 různých poznatků, převážně upozornění na větve zasahující do chodníků, neposekanou trávu, uschlé dřeviny, neshrabané listí apod. Ve  větším  počtu oproti předchozím rokům byly přijaty podněty na poškozené komunikace, špatně parkující vozidla či vraky.

 

Termíny vyřízení doručeného podnětu vždy závisejí na konkrétní závadě. V případě černých skládek na plochách města je řešení zajišťováno v několika dnech. Jiná situace bývá u závad na pozemcích jiných vlastníků, kdy je nutné dotyčného majitele na problém upozornit, případně stanovit i nějakou lhůtu k řešení. Ne vždy je také možné ovlivnit řešení těch závad, které spadají do kompetence jiných subjektů. „Ve většině případů se ovšem zaslaným upozorněním podaří docílit nápravy. I z tohoto hlediska službu mms – podněty považujeme za velmi příznivou a napomáhající čisté a upravené podobě Prahy 10“,  zdůraznil Rogner.

 

http://www.praha10.cz/projekty-mc/sluzba-mms.aspx

 

Počet MMS podnětů v letech 2007-10 a rozdělení typu podnětů v roce 2009

| mail