Informace k elektronickému podání vůči živnostenskému úřadu a využití služby CRM

Na www.rzp.cz je pro veřejnost nástroj pro vytvoření elektronického podání, které lze odeslat na vybraný živnostenský úřad. Tímto způsobem lze podat ohlášení živnosti (Nová živnost fyzické osoby, Nová živnost právnické osoby), oznámit změny (Změna živnosti fyzické osoby, Změna živnosti právnické osoby). Zde vytvořené podání zpracuje živnostenský úřad elektronicky a podání předá i na dotčené, v podání uvedené orgány, jako je SSZ, ZP a FÚ. Uživatel však musí dodržet správný postup, kterým je v závěru krok „Odeslat el. podepsané“ v případě, že uživatel má elektronický podpis nebo „Odeslat do dat. Schránky“ v případě, že uživatel má zřízenu datovou schránku.

Pokud uživatel nedodrží tento poslední krok, podání nelze zpracovat, neboť nepřijde ve správném formátu, tj. neobsahuje podání v pdf. souboru a data podání v xml. souboru! Proto před nebo při zpracování doporučujeme prostudovat pokyny.

Nová živnost fyzické osoby, Nová živnost právnické osoby – lze podat první ohlášení, tj. vstup do živnostenského podnikání nebo další ohlášení živnosti.

Změna živnosti fyzické osoby, Změna živnosti právnické osoby – lze oznámit přerušení provozování živnosti, obnovení živnosti, oznámit zahájení činnosti v provozovně, ukončená činnosti v provozovně, adresu pro vypořádání závazků, změnu odpovědného zástupce, přidání nebo odebrání  oboru u volné živnosti, u fyzických osob změnu sídla nebo požadavek na trvalou shodu sídla při změně bydliště, doplnění titulu apod.