Referát občanských průkazů a evidence obyvatel
Referát zajišťuje příjem žádostí o vydání občanského průkazu a vydávání vyhotovených občanských průkazů, přihlašování k trvalému pobytu, výdej údajů z informačního systému evidence obyvatel, a dále vyřizuje dotazy, týkající se problematiky evidence obyvatel a občanských průkazů.
Referát zajišťuje výkon státní správy na úseku evidence obyvatel. Rozhoduje ve správním řízení o zrušení údaje o místu trvalého pobytu. Vyřizuje dotazy, týkající se této problematiky a agendy evidence obyvatel a občanských průkazů. Podílí se na odstraňování nesouladů v informačním systému evidence obyvatel a zajišťuje poskytování údajů v souladu s platnou právní úpravou.
Referát cestovních dokladů
Referát zajišťuje příjem žádostí o vydání cestovního dokladu a vydávání vyhotovených cestovních dokladů, vyřizuje dotazy k problematice cestovních dokladů.
Oddělení osobních dokladů a evidence obyvatel plní zejména tyto úkoly:
- rozhoduje o zrušení údaje o místu trvalého pobytu v souladu s ustanovením § 12 zákona č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech, ve znění pozdějších předpisů a o změně některých zákonů;
- realizuje správní řízení na úseku agendy občanských průkazů a evidence obyvatel;
- provádí skartaci již neplatných osobních dokladů;
- vybírá příslušné správní poplatky;
- stanovuje a vybírá pokuty za přestupky na úseku evidence obyvatel a osobních dokladů;
- v souladu se zákony zajišťuje archivaci příslušné dokumentace.