V pátek 22. listopadu vypršela lhůta k předložení nabídek týkajících se prodeje nebo dlouhodobého nájmu prostor pro nové sídlo radnice Prahy 10 a rovněž lhůta k předložení nabídek na odkup budovy bývalého úřadu v ulici Vršovická 68 a souvisejících pozemků. Předložené nabídky nyní expertně posoudí společnost PricewaterhouseCoopers (PwC). Tyto kroky jsou součástí avizovaného postupu, jehož cílem je nalezení optimálního řešení pro budoucí sídlo radnice a budoucnost lokality sídliště Vlasta.
Na výzvy reagovalo velké množství subjektů, přičemž bylo předloženo 6 nabídek na koupi a dlouhodobý nájem nového sídla radnice a 11 nabídek na odkup bývalé budovy radnice, KD Eden a přilehlých pozemků. Mezi účastníky jsou renomované společnosti, které vyjádřily zájem o spolupráci s městskou částí. Z důvodů mlčenlivosti členů výběrové komise není možné v této chvíli sdělit podrobnější specifikaci.
Hodnoticí komise nyní všechny obdržené nabídky předá poradenské společnosti PwC, která pro městskou část již dříve vypracovala analýzu „Výchozí ekonomické vyhodnocení projektu rekonstrukce radnice Prahy 10 a alternativních příležitostí“. Ta se zabývala třemi variantami budoucího řešení sídla radnice. Z té vyplynulo, že rekonstrukce objektu ve Vršovické v ceně 1,86 miliardy korun je oproti dlouhodobému pronájmu nebo koupi jiného sídla ekonomicky nejméně výhodná. Tuto analýzu lze nyní porovnat s obsahem obdržených nabídek.
Poradenská společnost PwC nabídky zanalyzuje pomocí komplexní matematické matice, která zohlední jejich ekonomickou výhodnost. Součástí dalšího posuzování budou i další klíčové parametry, jako je umístění apod. Pokud z této analýzy vzejde řešení přijatelné pro MČ, bude představeno v příslušných poradních orgánech rady. Hodnoticí komise doporučí Radě městské části Praha 10 další postup. Rada městské části Praha 10 zohlední závěry expertního posouzení PwC a stanoviska příslušných výborů a komisí a doporučí další postup zastupitelstvu. Vedení městské části předpokládá, že příprava podkladů pro rozhodnutí týkající se budoucího sídla radnice potrvá do konce roku.
„Tento krok je důležitou součástí transparentního procesu, kterým se snažíme zajistit co nejvýhodnější podmínky pro naši městskou část. Chceme postupovat zodpovědně a s maximálním důrazem na hospodárnost. Jakmile budeme mít celý proces uzavřený, budeme připraveni výsledky představit veřejnosti,“ uvedl starosta Prahy 10 Martin Valovič.
Hlavním cílem městské části Praha 10 je najít co nejefektivnější a nejvýhodnější řešení pro budoucí sídlo radnice, které bude odpovídat dlouhodobým potřebám občanů a zároveň minimalizuje dlouhodobé finanční zatížení městské části. „Zdůrazňuji, že vedení Desítky nezahájí proces prodeje staré budovy radnice, aniž by měla zároveň zajištěno pořízení vhodné nemovitosti. Na začátku celého procesu jsme jasně uvedli, že se musí sejít nabídka odkupu a zároveň nabídka na nové sídlo. V případě, že žádná z nabídek nebude akceptovatelná pro splnění účelu – zajištění ekonomicky výhodného nového sídla radnice –, k finálnímu rozhodnutí o novém sídle radnice nebude možné dojít,“ řekl 1. místostarosta Tomáš Pek.
Vedení městské části si dalo úkol najít takové řešení, které bude co nejlépe reagovat na potřeby dneška. „Tato koalice jasně deklarovala vůli vyřešit deset let trvající problém budoucího sídla radnice, aniž by rozpočet městské části zatížila ohromným dluhem, který by výrazně omezil investice do občanské vybavenosti a rozšiřování kapacit desítkových škol. Doufám, že předložené nabídky umožní kvalitně vyřešit možnou budoucnost území v blízkosti sídliště Vlasta,“ dodává místostarosta David Kašpar.
Obě výzvy k předložení nabídek – „Prodej objektu původního sídla radnice Vršovická 68, Praha 10 a souvisejících pozemků a prodej budovy kulturního domu Eden a souvisejících pozemků“ a „Koupě / dlouhodobý nájem pro nové sídlo radnice MČ Praha 10“ – byly prezentovány na profilu zadavatele na webu tenderarena.cz.