Kontakt: Odbor dopravy (ODO) —> Jitka Čuřínová.
K žádosti je nutno doložit:
Podrobnosti sdělí Jitka Čuřínová.
Správcem dat je katastr nemovitostí – Katastrální úřad.
Odbor dopravy (ODO), referát dopravy a speciálního stavebního úřadu – písemný požadavek se zákresem Podrobnosti sdělí Jitka Čuřínová.
Odbor životního prostředí, dopravy a rozvoje (OŽD),
p. Čížek, 267 093 492, vladimirc@praha10.cz Ing. Dejnožka, 267 093 267, martind@praha10.cz
- písemná žádost o stanovisko
- technická zpráva + část projektové dokumentace, popisující způsob užívání stavby, dopravní řešení a úpravy komunikací
- výpočet dopravy v klidu (vyhl. č. 26/1999 Sb.hl.m. Prahy), počet a velikost sledovaných ploch doložit výkresy
- koordinační situace (zakreslit zásahy do chodníků a vozovek, změny v organizaci dopravy v okolí)
- u 3 a více vozidel požadujeme situaci dopravního řešení (organizace a způsob parkování)
- telefonní kontakt na žadatele pro možnost upřesnění případných nejasností
podrobnosti pro Vinohrady, Vršovice, Malešice, Michle p. Čížek
pro kat. území Strašnice, Záběhlice Ing. Dejnožka
Odbor stavební (OST),
Podle zákona č. 184/2006 Sb., o odnětí nebo omezení vlastnického práva k pozemku nebo ke stavbě (zákon o vyvlastnění) vyvlastňovací řízení vede vyvlastňovací úřad, kterým je Magistrát hlavního města Prahy. Zastupitelstvo hlavního města Prahy nemůže působnost vyvlastňovacího úřadu přenést statutem na městské části nebo městské obvody.
Městská část Praha 10 každoročně vyhlašuje grantové řízení na podporu projektů z oblastí kultury, umění, volného času, sportu, vzdělávání a sociální, zdravotně sociální a protidrogové prevence. Grantového řízení je vyhlašováno vždy v posledním čtvrtletí kalendářního roku s platností pro rok následující a zveřejňováno je vždy spolu s podmínkami na webových stránkách a v novinách PRAHA 10.
Kontaktní pracovníci:
Referát čistoty
Na území Prahy 10 je úklid veřejných prostranství prováděn více subjekty a to v závislosti na vlastnictví pozemků nebo jejich správě.
Ze strany Městské části Praha 10 je zajišťován, jako nenároková služba obyvatelstvu, úklid všech chodníků, mobilní sběr psích exkrementů a odstraňování černých skládek. Zároveň je monitorováno vytížení kontejnerů na separovaný odpad a kontejnerů na velkoobjemový odpad. Pokud zaznamenáte problém v této oblasti nebo bude chtít získat další informace můžete kontaktovat pracovníky odboru životního prostředí.
Oddělení městské zeleně a čistoty
Údržba travnatých ploch, parků, dětských hřišť a ostatních ploch, které jsou ve správě odboru životního prostředí, je zajištěna prostřednictvím smluvní firmy. Údržba je zajišťována na přibližně 160 ha travnatých a parkových ploch a více než 80 dětských hřištích a sportovištích. Vzhledem k vysoké specializaci této činnosti je vhodné požadavek vznést přímo na konkrétního referenta odboru životního prostředí.
Fyzická nebo právnická osoba, která hodlá podnikat v zemědělství je povinna se zaevidovat do evidence zemědělského podnikatele podle zákona č. 252/1997 Sb., o zemědělství, ve znění pozdějších předpisů. Žadatel může požádat o zapsání do evidence zemědělského podnikatele na jakémkoliv úřadě obce s rozšířenou působností osobně, poštou, elektronicky (se zaručeným elektronickým podpisem) nebo prostřednictvím datových schránek. Zemědělský podnikatel je povinen ohlásit změny, týkající se zemědělského podnikání na kterémkoli úřadě obce s rozšířenou působností.
Formuláře naleznete přímo na pracovišti živnostenského odboru nebo na http://eagri.cz/public/web/mze/farmar/EZP/formulare-k-podani/. Vydání osvědčení o zápisu do evidence zemědělského podnikatele podléhá správnímu poplatku 1000,- Kč. Změna zápisu identifikačních údajů osvědčení podléhá správnímu poplatku 100,- Kč. Změna zápisu zemědělského podnikatele v evidenci (zaměření zemědělské výroby) podléhá správnímu poplatku 500,- Kč. Správní poplatek lze zaplatit v hotovosti v pokladně úřadu, či kartou na živnostenském odboru.
§ 17 Živnostenského zákona ukládá podnikateli povinnost oznámit předem živnostenskému úřadu zahájení a ukončení provozování živnosti v provozovně.
Další povinností je řádné, trvalé a zvenčí viditelné označení provozovny obchodní firmou nebo názvem nebo jménem a příjmením podnikatele a jeho identifikačním číslem, pokud bylo přiděleno. Mobilní provozovna a automat pak musí být navíc označeny rovněž i údajem o sídle nebo místě podnikání nebo adresou, na které je umístěna organizační složka zahraniční osoby. V případě, že se jedná o provozovnu určenou k prodeji zboží nebo poskytování služeb spotřebitelům, musí být rovněž označena jménem a příjmením osoby odpovědné za činnost provozovny, s výjimkou automatů, prodejní nebo provozní dobou určenou pro styk se spotřebiteli, nejedná-li se o mobilní provozovnu nebo automat, a dále kategorií a třídou u ubytovacího zařízení poskytujícího přechodné ubytování.
Kancelář tajemníka (KT)
Subjekty, jejichž předmětem podnikání jsou odborné kursy, školení a jiné vzdělávací akce v oblasti státní správy činností, mohou se svou nabídkou kontaktovat Hanu Štěrbovou, která zajišťuje přípravu a vzdělávání zaměstnanců.
Kontaktní osoby:
Odbor občanskosprávní (OOS),
Daniela Vacková tel. 267093368 DanielaV@p10.mepnet.cz Věra Voříšková tel. 267093415 VeraVo@p10.mepnet.cz
Do seznamu voličů je možné nahlédnout kdykoliv (nejen bezprostředně před volbami) v návštěvních hodinách ÚMČ pro veřejnost u odboru občanskosprávního, Vršovická 68, 5.patro, budova C, číslo dveří 520 a 518. Seznam je veden počítačovou formou a občan, po prokázání své totožnosti (zpravidla OP nebo cestovním pasem) si může prohlédnout veškeré údaje vedené o své osobě. Údaje o příbuzných, sousedech či známých se nesdělují!! Zjistíte-li nějakou chybu, lze data opravit nebo doplnit, a to po předložení úředního dokladu či veřejné listiny (např. OP, oddací list, úmrtní list předložený nejbližším příbuzným, listina o udělení státního občanství ČR, rozhodnutí soudu nebo rozhodnutí o povolení změny jména nebo příjmení).
Odbor hospodářské správy (OHS),
Ing.Tomáš Pastrňák, l. 390, tomaspa@praha10.cz
I v tomto případě kontaktujte vedoucího odd. spisových služeb, který osvětlí potřebné kroky.
Ing.Tomáš Pastrňák, l.390 tomaspa@praha10.cz
Starší vydání Sbírky zákonů ČR a novin „P 10“ jsou k dispozici v Centrální spisovně ÚMČ, některé starší ročníky však nemusí být kompletní (v Centrální spisovně jsou uloženy ročníky Sbírky zákonů z let 1945 -2006). Zpřístupnění pro žadatele z řad veřejnosti podléhá postupům, stanoveným „Spisovým a skartačním řádem ÚMČ“. Další možnost nahlédnutí do Sbírky zákonů je na Odboru občanskoprávním (odd. přestupkové, kancelář C 516, l. 672).
Písemnosti majetkoprávního charakteru spravuje odloučené pracoviště Centrální spisovny (l.595), platí zde obdobný postup jako v případě požadavku na vyhledání dokladů k prokázání odpracovaných let u zlikvidovaných podniků a organizací. Vyhledání dokladů je však možné pouze pro domy, resp. byty, které prošly privatizací, případně pro vyvlastněné pozemky. Ve spisovně je možné rovněž nalézt doklady bývalého finančního odboru ONV ke konfiskacím, odúmrtím a dědictvím, restitucím a regresům. Dokumentace domů, resp. bytů, které jsou nadále v majetku MČ a jsou spravovány správními firmami, jsou uloženy na Odboru majetkoprávním – v registratuře bytového odd. (kancelář B 133)
Ing. Tomáš Pastrňák, tel.: 267 093 390, tomaspa@praha10.cz
Tuto agendu zajišťuje Ing.Tomáš Pastrňák, který je schopen tyto informace dohledat v příslušném software. Volejte linku 390.
V rámci odd. spisových služeb je zastupitelnost zaměstnanců a ved. odd. řešena takto:
- ved. odd. Ing.Tomáš Pastrňák (l.390)
- pracovnice podatelny (pí. Volková – l.656, pí. Zachová – l. 315, pí. Rousková – l. 338) – vzájemná
- zastupitelnost v rámci pracoviště
- zaměstnanci Centrální spisovny (pí Štičková - l.521)
- pracovnice spisovny OOM/ OSM (pí. Podlipská – l.595)
- rozmnožovna - l.304
Pro vyhledání, zpřístupňování a zapůjčování spisové dokumentace z Centrální spisovny platí odpovídající články „Spisového a skartačního řádu (QS 42-04)“. Postup vyřizování podání evidovaného v programu e-spis lze dohledat přímo v programu (pole „Vyhledávání“), a to na základě znalosti čísla jednacího, resp. dalších vyhledávacích kritérií. Záznam o podání, uskutečněném na podatelně před zavedením automatizované evidence lze na základě poskytnutí vyhledávacích údajů dohledat v Centrální spisovně ÚMČ, resp. ve fondech Archivu hl. m. Prahy.
Odbor sociální (OSO),
Bc. Linda Zákorová, kancelář B 134, tel. 267 093 226, LindaZ@praha10.cz
Sociální odbor koordinuje komunitní plánování sociálních služeb na území městské části. Sociální služby by měly odpovídat potřebám obyvatel městské části. Na komunitním plánování se podílejí sami uživatelé a poskytovatelé těchto služeb.
pro Vinohrady, Vršovice, Malešice, Michle, Strašnice, Záběhlice,
Šavrdová Marie 267 093 355 mariesa@praha10.cz,
Doporučujeme předem konzultovat s pracovníky stavebního úřadu.
Veškerá reklamní a informační zařízení, včetně označení firmy o celkové ploše větší než 0,6m2 umisťovaná na pozemcích nebo fasádách objektů vyžadují pro umístění územní souhlas. Pokud jsou tyto zařízení větší než 8m2 jedná se o stavby pro reklamu vyžadující nejen územní souhlas, ale podléhají i ohlášení stavby.
K vyplněné žádosti o umístění stavby (územní souhlas) musí žadatel doložit doklady uvedené v části B „ přílohy k žádosti“ zejména :
- 2x projektovou dokumentaci zpracovanou dle vyhlášky č. 499/2006 Sb. o dokumentaci staveb příloha č.1 k této vyhlášce
- doklady prokazující vlastnické právo nebo smlouvu nebo doklad o právu provést stavbu nebo opatření k pozemkům nebo stavbám, na kterých má být požadovaný záměr uskutečněn
- závazná stanoviska, popřípadě rozhodnutí dotčených orgánů tj. odbor památkové péče Magistrátu hl.m.Prahy dále jen ( MHMP), odbor dopravních agend MHMP, odbor životního prostředí MHMP a koordinované stanovisko odboru životního prostředí, dopravy a rozvoje ÚMČ Prahy 10.
Informační a reklamní zařízení menší než 0,6m2 nevyžadují územní rozhodnutí, územní souhlas ani ohlášení pokud jsou umísťována mimo ochranná pásma komunikací.
Stavby stánků o celkové zastavěné ploše do 50m2 vyžadují umístění stavby na základě vydání územního souhlasu, a následně podléhají ohlášení stavebnímu úřadu.
Žádost o územní souhlas a ohlášení musí být na předepsaných formulářích uvedených ve vyhlášce č. 503/2006Sb. příloha č. 7 a 8.
V části B formuláře jsou uvedeny doklady, které musí být přiloženy k žádosti a ohlášení zejména :
- 2x projektovou dokumentaci zpracovanou dle vyhlášky č. 499/2006 Sb. o dokumentaci staveb příloha č. 5 k této vyhlášce
- souhlasy osob, které mají vlastnická nebo jiná věcná práva k pozemkům nebo stavbám na nich a tyto pozemky mají společnou hranici s pozemkem, na kterém má být záměr uskutečněn; souhlas s navrhovaným záměrem musí být vyznačen na situačním výkresu.
- závazná stanoviska, popřípadě rozhodnutí dotčených orgánů tj. odbor památkové péče Magistrátu hl.m.Prahy dále jen ( MHMP), odbor dopravních agend MHMP, odbor životního prostředí MHMP a koordinované stanovisko odboru životního prostředí, dopravy a rozvoje ÚMČ Prahy 10, Hygienik hl.m.Prahy, Rybalkova 39, Praha 10 a Hasičský záchranný sbor hl.m.Prahy, Průběžná 74, Praha 10.
Stavba musí být v souladu s vyhláškou č. 26/1999 Sb.hl. m. Prahy, o obecných technických požadavcích na výstavbu v hl. m. Praze, ve znění pozdějších předpisů ("vyhláška OTPP").