Otázky a odpovědi

  • Kam se obrátit, nejsem-li si jistý, jaká ověření mají mít cizozemské doklady?

    Obraťte se telefonicky či prostřednictvím e-mailu na pověřenou osobu, která poskytne informace o způsobu ověření dokladů konkrétního státu.

  • Jaké další doklady mohou být po žadateli o nájem obecního bytu požadovány kromě žádosti a dokladu totožnosti?

    • – Veškeré podmínky a dokumenty, které se přikládají k žádosti o poskytnutí obecního bytu v rámci dostupného a sociálního bydlení, jsou dostupné v oblasti Zásady pronajímání bytů svěřených MČ Praha 10
    • – Každá jiná žádost obsahuje v bodech, co má dotyčný žadatel k jednotlivým žádostem doložit (úmrtní list, evidenční list, nájemní smlouvu, úředně ověřený podpis, příjmy za posledních 12 měsíců všech spolubydlících osob…)
  • Mám dotaz, zda je na pozemku restituce

    K řešení restitucí je zřízen Pozemkový fond ČR Husinecká 1024/11a, 130 00 Praha 3, telefon 296 164 111, www.portal.gov.cz.

  • Upozornění na chybějící poklopy inženýrských sítí mimo dvorních vpustí, ucpané odvodňovací vpusti - ve vozovce

    Odbor dopravy (ODO),

    Ing. Ramon Strnad

    Kategorie: Doprava
  • Jak často se schází k jednání Rada městské části Praha 10 a mohu se jejího jednání zúčastnit?

    Rada se schází ve čtrnáctidenních intervalech, plánované termíny schůzí jsou zveřejněné na webu městské části.


    Jednání rady jsou pro občany neveřejná (§ 70 odst. 1 zákona 131/2000 Sb., o hlavním městě Praze, v platném znění).
    Bližší informace: Kancelář starosty, oddělení rady a zastupitelstva,
    budova A, 4. patro, číslo dveří 408,
    telefon 267 093 462 – Petra Kociánovápetraw@praha10.cz

     

  • Připravované stavby na území MČ Praha 10

  • Parkování – lze zažádat o vyhrazené parkovací stání pro fyzické nebo právnické osoby?

    Nelze. Dle Zásad pro zřizování zón placeného stání (ZPS) na území hl. m. Prahy, schválených usnesením Rady hl. m. Prahy č. 2472 ze dne 09.09.2014 platí, že v rámci zachování spravedlivého přístupu ke všem uživatelům ZPS nejsou v rámci ZPS vydávány výjimky (podle ustanovení zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů) a zřizováno vyhrazené parkování (podle ustanovení zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů).

    Pro speciální případy parkujících jsou v ZPS zřízena vyhrazená parkování pouze pro následující kategorie uživatelů:

    • – Policie ČR a Městská policie hl. m. Prahy
    • – sanitní automobily
    • – hasičský záchranný sbor
    • – zastupitelské úřady (v rámci reciprocity)
    • – vozidla MHMP, úřadů přísl. městských částí, správce komunikací
    • – držitelé parkovacích průkazů ZTP a ZTP/P s trvalým pobytem v ZPS
    • – vozidla zásobování (v minimální nezbytné míře)
    • – stanoviště taxi


    Ostatní vyhrazená parkovací stání se v ZPS nezřizují.

    Kategorie: Doprava
  • Možnosti využití pozemku podle územního plánu

    Kvalifikovanou odpověď podá pořizovatel ÚP SÚ HMP, tj. Odbor územního rozvoje Magistrátu  hl. m. Prahy (www.praha.eu).

    Níže uvedení pracovníci odboru Kancelář hlavního architekta ÚMČ Praha 10 mohou podat pouze informace, které mají od pořizovatele územního plánu aktuálně k dispozici.


    Návštěvní hodiny 
    Mimo ně vždy po telefonické či e-mailové domluvě.

  • Nahlášení nefunkčního veřejného osvětlení (včetně chybějících poklopů u patic) a světelného signalizačního zařízení (semaforu)

    Pro nahlášení nefunkčního veřejného osvětlení (včetně chybějících poklopů u patic) a nefunkčního světelného signalizačního zařízení (semaforu) kontaktujte dispečink THMP na bezplatné lince 800 40 40 60. Část světelně signalizačních zařízení je ve správě TSK hl. m. Prahy a. s.  - https://zavady.tsk-praha.cz/.

    Kategorie: Doprava
  • Na kterého člena zastupitelstva se mohu obrátit se svým problémem?

    Na člena zastupitelstva se můžete obrátit:

    a) buď podle volebního obvodu, do kterého spadáte (t. j. podle Vašeho místa bydliště),

    b) nebo podle problému, který chcete řešit (zastupitelé pracují v komisích a výborech).

    Kontakty na členy zastupitelstva a jejich zařazení do komisí a výborů naleznete zde. 

    Bližší informace: Kancelář starosty, oddělení rady a zastupitelstva,

    budova A, 4. patro, číslo dveří 408,

    pí Kateřina Vávrová, Dis, 267093639, katerinav@praha10.cz

  • Mohu učinit souhlasné prohlášení u jakéhokoliv matričního úřadu, nebo musím na úřad, pod nějž spadá porodnice, kde se dítě narodilo či narodí?

    Souhlasné prohlášení je možné učinit u kteréhokoliv matričního úřadu. V případě určení otcovství po narození dítěte se však doporučuje určit otcovství u matričního úřadu, v jehož obvodu se dítě narodilo.

    Kategorie:
  • Je nutné ověřovat podpisy na dokumentech dokládaných k žádosti o nájem obecního bytu?

    Při podání žádosti o poskytnutí bytu dostupného bydlení není potřeba žádost úředně ověřovat. Při následném prodloužení nájemní smlouvy, žádosti o přechod nájmu bytu a u ostatních žádostí, již musí být úředně ověřený podpis.

  • Parkování – Zóny placeného stání

    Informace týkající se zón placeného stání jsou zveřejněny v oblasti Parkování.
    Ve stejné oblasti lze najít také nejčastější dotazy a odpovědi související se ZPS.

    Odpovědi na časté dotazy, spolu s množstvím dalších informací ohledně ZPS, lze najít také na stránkách www.parkujvklidu.cz.

    Kategorie: Doprava
  • Musím mít souhlas majitele nemovitosti, jejíž adresu budu hlásit jako doručovací?

    Souhlas majitele nemovitosti se nevyžaduje.

    Kategorie:
  • Pokud je určeno otcovství po narození, dostanu okamžitě i rodný list dítěte?

    Jsou-li splněny zákonné podmínky, je rodný list dítěte vydán rodičům okamžitě.

    Kategorie: Rodina
  • Integrovaná hromadná doprava

    Nestihl jsem kvůli zpožděnému autobusu přijet včas do práce. Kdo mi nahradí ušlou mzdu?
    Mohu podat stížnost na zapáchající tramvaj (přepravu bezdomovců v tramvaji)?

     

    Mám připomínky k vedení linek městské hromadné dopravy na území MČ Praha 10, kam mám tyto připomínky směřovat?

    Kategorie: Doprava
  • Licence

    Viz stránky Magistrátu hl. m. Prahy:


    Krom dalších informací byste na zmíněném pracovišti MHMP měli získat odpovědi i na tyto časté dotazy:

    • – Je nutné vracet nepotřebné opisy licence při snížení počtu vozidel?
      – Jak postupovat, pokud v průběhu platnosti licence zakoupím nová vozidla a budu potřebovat vydání opisů také pro ně?
      – Mohu jako nový žadatel o koncesi v silniční dopravě žádat současně o vydání eurolicence?
      – Jak dlouho a do jakých zemí eurolicence platí?
      – Je eurolicence povinná?
    Kategorie: Doprava
  • Na webových stránkách je chyba. Komu to mám nahlásit?

    Vaše podněty zasílejte na e-mail webmaster@praha10.cz nebo volejte 267 093 601 (Miroslav Hynšt).
  • Nahlášení požadavku na úpravu režimu světelného signalizačního zařízení (semaforu)

    Pro nahlášení požadavku na úpravu režimu světelného signalizačního zařízení (semaforu), tedy např. změnu intervalu, prodloužení doby zelené, změny řadicích pruhů atd. se obraťte na odbor dopravy Magistrátu hl. m. Prahy, oddělení silničního správního úřadu, Jungmannova 35/29, Praha 1, 111 21, tel.: 236 004 241, e-mail: posta@praha.eu 

    Kategorie: Doprava
  • Chci užívat dvě jména, jak mám postupovat?

    Prohlášení o volbě druhého jména lze učinit na kterémkoliv matričním úřadu. Jedná se o jednodušší proces, než v případě žádosti o povolení změny jména a nehradí se žádný správní poplatek.

Strana 16 z 18První   Předchozí   9  10  11  12  13  14  15  [16]  17  18  Další   Poslední