Oddací list je matriční doklad potvrzující uzavření manželství člověka a základní údaje o něm. Obsahuje základní údaje o snoubencích, datum a místo uzavření manželství, a jména a příjmení rodičů snoubenců. Oddací list vydávají matriční úřady, v jejichž správním obvodu bylo manželství uzavřeno.
Fyzická osoba, které se zápis týká (nebo její manžel, partner, rodiče, děti, prarodiče, vnuci a pravnuci, její sourozenci a zplnomocnění zástupci). Státní orgán pro úřední potřebu nebo výkon přenesené působnosti orgánů územních samosprávných celků. Statutární orgány církví nebo duchovní jimi zmocnění, jde-li o matriční knihy vedené těmito církvemi do 31.12.1949. Fyzická osoba, která prokáže, že je to nezbytné pro uplatnění jejích práv před orgány státu nebo před orgány územních samosprávných celků, případně pověřená osoba.
Osobní či písemné podání žádosti na matriční úřadu, v jehož správním obvodu bylo manželství uzavřeno.
V případě, že státní občan ČR uzavřel manželství mimo ČR, je záznam o jeho narození zapsán do zvláštní matriky v Brně (pokud bylo občanem o zápis požádáno). V těchto případech je nutné se obrátit přímo na tento úřad, případně prostřednictvím zastupitelského úřadu nebo matričního úřadu. Podrobněji viz Zápis narození, uzavření manželství, uzavření registrovaného partnerství, úmrtí v cizině.
Úřad městské části Praha 10 —> Odbor občanskosprávní —> oddělení matrik, státního občanství a vnitřní správy —>
Pověřená osoba:
Úřední hodiny Viz kontaktní informace úřadu.
Fyzická osoba, které se zápis týká:
Rodinný příslušník osoby, které se zápis týká:
Ostatní osoby/orgány:
Poplatky – vydání stejnopisu matričního dokladu 100 Kč.
Lhůty – ze zákona 30–60 dnů.
Uzavření manželství Zápis narození, uzavření manželství, uzavření registrovaného partnerství, úmrtí v cizině Vydání rodného listu Vydání úmrtního listu