Malometrážní byty v DSŽ Sámova jsou určeny občanům MČ Praha 10 – seniorům, zdravotně postiženým, osaměle žijícím osobám, jejichž zdravotní stav nevyžaduje komplexní ústavní péči, avšak pro zajištění některých úkonů potřebují pomoc druhé osoby, kterou využívají prostřednictvím pečovatelské služby. Žadatel by měl být schopen relativní samostatnosti při pohybu a pobytu v bytě. Není zde zajištěna 24 hodinová péče.
Tento způsob bydlení umožňuje individuální bydlení seniorům a zdravotně postiženým občanům a jejich setrvání v domácím prostředí co nejdéle.
Bytové jednotky v Domě s byty zvláštního určení na území MČ Praha 10 jsou součástí bytového fondu MČ Praha 10.
Řeší se podáním žádosti - viz dále.
Centrum sociální a ošetřovatelské pomoci v Praze 10, p.o. (CSOP), Sámova 7, 101 00, Praha 10 webové stránky organizace: podrobnosti pod odkazem zde
Bc. Vendula Ježková, DiS.
tel.: 272 173 061 email: vedouciokr1@csop10.cz
CSOP poskytuje rozsáhlé konzultační služby, je tedy vhodné obrátit se na toto pracoviště pro bližší informace či poradenství.
Pověřená osoba za žadatele:
možnost podání žádosti v zastoupení a potřebné doklady je vhodné nejprve konzultovat s CSOP
Poplatky:
Lhůty:
Prohlášení o volbě druhého jména lze učinit na kterémkoliv matričním úřadu. Jedná se o jednodušší proces, než v případě žádosti o povolení změny jména a nehradí se žádný správní poplatek.
Souhlasné prohlášení je možné učinit u kteréhokoliv matričního úřadu. V případě určení otcovství po narození dítěte se však doporučuje určit otcovství u matričního úřadu, v jehož obvodu se dítě narodilo.
Jsou-li splněny zákonné podmínky, je rodný list dítěte vydán rodičům okamžitě.
Duplikát oddacího listu vystaví na žádost matriční úřad, před nímž bylo manželství uzavřeno. Správní poplatek činí 300 Kč.
K zavedení doručovací adresy není třeba prokazovat vlastnické či jiné užívací právo k předmětné nemovitosti jako je tomu u ohlášení změny místa trvalého pobytu.
Souhlas majitele nemovitosti se nevyžaduje.
Obraťte se telefonicky či prostřednictvím e-mailu na pověřenou osobu, která poskytne informace o náležité formě, ve které má být rozsudek předložen.
Obraťte se telefonicky či prostřednictvím e-mailu na pověřenou osobu, která poskytne informace o způsobu ověření dokladů konkrétního státu.
Při podání žádosti o poskytnutí bytu dostupného bydlení není potřeba žádost úředně ověřovat. Při následném prodloužení nájemní smlouvy, žádosti o přechod nájmu bytu a u ostatních žádostí, již musí být úředně ověřený podpis.
Nelze. Dle Zásad pro zřizování zón placeného stání (ZPS) na území hl. m. Prahy, schválených usnesením Rady hl. m. Prahy č. 2472 ze dne 09.09.2014 platí, že v rámci zachování spravedlivého přístupu ke všem uživatelům ZPS nejsou v rámci ZPS vydávány výjimky (podle ustanovení zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů) a zřizováno vyhrazené parkování (podle ustanovení zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů).
Pro speciální případy parkujících jsou v ZPS zřízena vyhrazená parkování pouze pro následující kategorie uživatelů:
Ostatní vyhrazená parkovací stání se v ZPS nezřizují.
Informace týkající se zón placeného stání jsou zveřejněny v oblasti Parkování. Ve stejné oblasti lze najít také nejčastější dotazy a odpovědi související se ZPS.
Odpovědi na časté dotazy, spolu s množstvím dalších informací ohledně ZPS, lze najít také na stránkách www.parkujvklidu.cz.
Nestihl jsem kvůli zpožděnému autobusu přijet včas do práce. Kdo mi nahradí ušlou mzdu? Mohu podat stížnost na zapáchající tramvaj (přepravu bezdomovců v tramvaji)?
Mám připomínky k vedení linek městské hromadné dopravy na území MČ Praha 10, kam mám tyto připomínky směřovat?
Viz stránky Magistrátu hl. m. Prahy:
Krom dalších informací byste na zmíněném pracovišti MHMP měli získat odpovědi i na tyto časté dotazy:
Za veřejnou akci se pro účely zvláštního užívání komunikace považuje kulturní, společenská, reklamní nebo sportovní akce, prezentace společnosti.
Vzhledem ke specifičnosti je vhodné kontaktovat příslušný stavební úřad, neboť situace může být řešena individuálně dle aktuální situace.
Ano,ale příslušné změny mohou být provedeny až na základě vydaného opatření nebo rozhodnutí stavebního úřadu.
Pokud jde o stavební úpravu, kterou se mění způsob užívání bytu, ale nezasahuje do nosných konstrukcí domu a nemění vzhled nevyžaduje ani ohlášení stavebnímu úřadu. V opačném případě, kdy plánované změny zasáhnou do nosných kontstrukcí, je nutné žádat o stavební povolení.
Užívání staveb může být možné na základě oznámení užívaní stavby, vydaného kolaudačního souhlasu případně kolaudačního rozhodnutí. Informaci o konkrétním způsobu užívání mají stavebníci uvedenou v opatření či rozhodnutí vydaném za účelem provedení stavby.
K závěrečné kontrolní prohlídce stavby předložíte:doklady o výsledcích předepsaných zkoušek a měření a způsobilosti provozního zařízení k plynulému a bezpečnému provozu, projektovou dokumentaci ověřenou stavebním úřadem, zápis o předání a převzetí stavby, pokud byl sepsán (doporučuje se)doklady o ověření vlastností výrobků a další doklady, stanovené v podmínkách stavebního povolení.