Evidence obyvatel je vedena v informačním systému, jehož správcem je Ministerstvo vnitra ČR. Obyvatel může vyžadovat poskytnutí údajů, vedených v informačním systému evidence obyvatel k jeho osobě a k osobě blízké. Obyvatelem se podle zákona rozumí:
- státní občan České republiky
- osoba, která pozbyla státní občanství České republiky
- cizinec, který je matkou, otcem, případně jiným zákonným zástupcem, manželem, registrovaným partnerem nebo dítětem občana České republiky (k těmto osobám se v informačním systému evidence obyvatel vedou údaje pouze v tomto rozsahu – jméno, popřípadě jména, příjmení, rodné číslo, není-li přiděleno rodné číslo, vede se datum narození)
K osobě blízké se poskytuje pouze údaj o datu, místu a okresu úmrtí. Osobou blízkou se pro tyto účely rozumí otec, matka, prarodiče, sourozenec, dítě, vnuk, manžel nebo partner.
Poskytování údajů cizincům je v kompetenci regionálních pracovišť Odboru azylové a migrační politiky Ministerstva vnitra ČR.
Žádost poskytnutí údajů z informačního systému evidence obyvatel lze podat na Ministerstvu vnitra ČR, krajském úřadu nebo obecním úřadu obce s rozšířenou působností, v hlavním městě Praze u úřadu městské části Prahy 1 až 22. .
Úřad městské části Praha 10 Odbor občanskosprávní, oddělení osobních dokladů a evidence obyvatel - referát občanských průkazů a evidence obyvatel Vinohradská 3218/169 100 00 Praha 10
Úřední hodiny
Žádost musí být opatřena úředně ověřeným podpisem; tato povinnost nevzniká v případě, že žadatel žádost podepíše před pracovníkem úřadu, pověřeným k poskytování údajů z informačního systému evidence obyvatel. Žádost o poskytnutí údajů z informačního systému lze podat rovněž elektronicky na formuláři, zpřístupněném Ministerstvem vnitra ČR dálkovým přístupem, který žadatel po vyplnění podepíše uznávaným elektronickým podpisem nebo podá prostřednictvím zpřístupněné datové schránky.
Poplatek:
50 Kč za každou i započatou stránku poskytovaných údajů z informačního systému