Okruh |
Podnikání |
Kategorie |
Kontrola |
Název životní situace |
Problematika tzv. šmejdů |
Základní informace |
Takzvaní „šmejdi“ zvou spotřebitele na zájezdy nebo předváděcí a podobné akce, během nichž nabízejí pod nátlakem nebo za použití klamavých obchodních triků zboží, které je proti srovnatelným výrobkům v jiných obchodech několikanásobně předražené. Obvykle nabízejí různé „dárky“, které dostane účastník zdarma. Pokud spotřebitel chce zakoupené zboží reklamovat nebo vrátit, firma se na jí udaném sídle nevyskytuje.
|
Kdo je oprávněn jednat |
|
Způsob řešení |
Řešení je dvojí:
- Obrátit se na příslušný dozorový orgán, což je v tomto případě Česká obchodní inspekce.
- Využít služeb tzv. spotřebitelského ombudsmana, který oklamaného spotřebitele vyslechne, poradí, sepíše spotřebitelský záznam, okopíruje dokumenty týkající se případu a elektronicky postoupí příslušné nevládní neziskové organizaci, kterou si spotřebitel sám určí.
|
Kde lze řešit |
- Adresa: Česká obchodní inspekce, Štěpánská 567/15, 12000 Praha 2, telefon: 296 366 360
- Živnostenský úřad nejlépe dle bydliště spotřebitele (z důvodu osobní návštěvy)
|
Doklady |
|
Poplatky a lhůty |
|
Nejčastější otázky |
- Jak má být označena provozovna?
Provozovna musí být trvale, zvenčí, viditelně označena obchodní firmou nebo jménem a příjmením podnikatele a jeho identifikačním číslem. U provozoven určených pro prodej zboží nebo poskytování služeb spotřebitelům musí být dále označena jménem a příjmením osoby odpovědné za činnost provozovny, prodejní nebo provozní dobou, kategorií a třídou u ubytovacího zařízení poskytujícího přechodné ubytování.
|
Podobné situace |
předchozí - |
Související situace |
|