Potřebuji řešit

Úvod » Podnikání » Reklamace a stížnosti » Detaily Životní situace
  
Okruh Podnikání
Kategorie Reklamace a stížnosti
Název životní situace Problematika tzv. šmejdů
Základní informace

Takzvaní „šmejdi“ zvou spotřebitele na zájezdy nebo předváděcí a podobné akce, během nichž nabízejí pod nátlakem nebo za použití klamavých obchodních triků zboží, které je proti srovnatelným výrobkům v jiných obchodech několikanásobně předražené. Obvykle nabízejí různé „dárky“, které dostane účastník zdarma.  Pokud spotřebitel chce zakoupené zboží reklamovat nebo vrátit, firma se na jí udaném sídle nevyskytuje.

Kdo je oprávněn jednat
Způsob řešení

Řešení je dvojí:

  1. Obrátit se na příslušný dozorový orgán, což je v tomto případě Česká obchodní inspekce.
  2. Využít služeb tzv. spotřebitelského ombudsmana, který oklamaného spotřebitele vyslechne, poradí, sepíše spotřebitelský záznam, okopíruje dokumenty týkající se případu a elektronicky postoupí příslušné nevládní neziskové organizaci, kterou si spotřebitel sám určí.
Kde lze řešit
  1. Adresa: Česká obchodní inspekce (web ČOI), Štěpánská 567/15, 12000 Praha 2, telefon: 296 366 360
  2. Živnostenský úřad nejlépe dle bydliště spotřebitele (z důvodu osobní návštěvy)
Doklady
Poplatky a lhůty
Nejčastější otázky
  • Jak má být označena provozovna?
    Provozovna musí být trvale, zvenčí, viditelně označena obchodní firmou nebo jménem a příjmením podnikatele a jeho identifikačním číslem. U provozoven určených pro prodej zboží nebo poskytování služeb spotřebitelům musí být dále označena jménem a příjmením osoby odpovědné za činnost provozovny, prodejní nebo provozní dobou, kategorií a třídou u ubytovacího zařízení poskytujícího přechodné ubytování.
Podobné situace předchozí - následující
Související situace