Do zemí EU a zemí se zvláštní smlouvou o vstupu stačí platný občanský průkaz, do ostatních evropských zemí a zemí mimo Evropu je nutný cestovní pas.
Ano,ale příslušné změny mohou být provedeny až na základě vydaného opatření nebo rozhodnutí stavebního úřadu.
V takovém případě kontaktujte příslušnou svozovou společnost, v Praze 10 jde o společnost AVE Pražské komunální služby, (www.ave.cz) , kde si domluvíte další postup a případně potřebné doklady. Zpravidla není nutné nic dokládat.
Tuto informaci můžete vyčíst ze svozové mapy, případně na každé sběrné nádobě musí být viditelné označení s názvem svozové společnosti, která v dané oblasti působí.
Pro občany Slovenské republiky platí stejná pravidla, jako pro občany jiných států EU.
Dvě jména může občan získat i zpětně bezplatným prohlášením před matričním úřadem, v jehož knize je narození zapsáno nebo v místě trvalého bydliště.
Ano, náklady za odtah a parkovné nese majitel odtaženého vozidla. Poplatky za odtah jsou stanoveny nařízením č. 2/2013 Sb. hl. m. Prahy.
Slosovány mohou být losy, pokud jsou očíslovány a opatřeny razítkem provozující organizace a k jejich použití dal souhlas orgán oprávněný k povolení loterie nebo tomboly. U loterií a tombol s herní jistinou nad 50 000 Kč mohou být slosovány pouze losy vytištěné Státní tiskárnou cenin v Praze.
Pokud snoubenec nemluví nebo nerozumí česky, (popř. je snoubenec neslyšící nebo němý), je nutná při prohlášení o uzavření manželství/partnerství přítomnost tlumočníka. Účast tlumočníka zajišťuje jeden ze snoubenců na vlastní náklady. Bez přítomnosti tlumočníka nelze prohlášení o uzavření manželství/partnerství v těchto případech učinit. Nejde-li o tlumočníka jmenovaného ministrem spravedlnosti, nebo předsedou krajského soudu, musí tlumočník složit slib do rukou matrikáře.
Bude-li veřejná sbírka konána prostřednictvím sběracích listin nebo pokladničkami na území MČ Praha 10, je povinností pořadatele (zpravidla právnická osoba) informovat o tomto úřad MČ Praha 10. V případě sběrných listin nejpozději do 30 dnů před konáním veřejné sbírky předloží pořadatel tyto listiny k ověření jejich počtu a správnosti. V případě pokladniček oznámí pořadatel počet a přesné umístění těchto pokladniček na území MČ Praha 10. Vyřizuje odbor ekonomický, odd. místních příjmů, kontaktní osoba: Lidmila Gavláková, kancelář A305b, 267 093 356,lidmilav@praha10.cz.
Za provozování bez povolení hrozí uložení pokuty do výše 150 000 Kč.
Ano, pokud má být uzavírán církevní sňatek, je třeba si předem obstarat osvědčení o splnění všech požadavků pro uzavření církevního sňatku. Bez tohoto osvědčení nelze církevní sňatek uzavřít - manželství/partnerství by nevzniklo. Osvědčení vydává matriční úřad, v jehož správním obvodu bude manželství/partnerství uzavřeno a od jehož vydání neuplynuly více než 3 měsíce. K vydání osvědčení se předkládají stejné doklady jako při uzavření manželství/partnerství. Správní poplatek činí 500 Kč.
Ano, pokud je ve vozidle osoba, která je držitelem průkazu označující vozidlo přepravující osobu těžce zdravotně postiženou.