Diskuzní fóra

PředchozíPředchozí Go to previous topic
DalšíDalší Go to next topic
Poslední příspěvek 02 čvn 2017 12:41 odp. od  luciesi
Železniční zastávka Zahradní Město
 1 Odpovědi
Seřadit:
Nemůžete vkládat odpovědi.
Autor Zprávy
d.gross
New Member
Posts:1 New Member

--
29 kvě 2017 01:48 odp.
    Dobrý den,
    se zájmem jsem prostudoval studii o budoucím využití oblasti Bohdalec-Slatiny, kterou jste uveřejnili na stránkách městské části (http://praha10.cz/urad-mc/tiskove-z...zky.aspx). Zde jsem si povšiml i zakomponování nově vzniklé železniční stanice Zahradní Město. S uspokojením jsem zaznamenal, že v mapě je zakresleno i spojení na zastávku z ulice Ostružinová, jež by mělo být, předpokládám, vyhrazeno pro pěší. Nicméně v textech o železniční zastávce jsem dosud nenašel toto napojení na ulici Ostružinová výslovně zmíněno. Má první otázka zní: je toto napojení součástí stavby, jejíž výběrové řízení SŽDC uzavřela v únoru, anebo jde spíše o jakousi ideální představu pro budoucnost a v první fázi bude nutno ze zastávky sestoupit pod most a při pěší cestě tudíž překonávat sjezdy z Jižní spojky? Má druhá otázka je s první spjata: pokud platí první varianta a mapka studie zachycuje plánovanou Železniční zastávka, jak by měla být napojena na lokalitu cca v roce 2021, jak by finální napojení z Ostružinové mělo vypadat? Podchodem, nebo nadchodem? Z mapky to vypadá spíše na podchod, ale kdysi jsem na internetu zahlédl i jakýsi plán na nadchod (http://www.artoo.cz/vizualizace_126.html). Má třetí otázka se týká již vzdálenější budoucnosti: z mapky studie Bohdalec-Slatiny mi vyplývá, že ulice v korytech bude pro automobilovou dopravu uzavřeno a nebude z ní možnost dojet do Průběžné. Kam bude tedy doprava svedena? Záběhlická-Práčská-Topolová? Nebo ještě dál do Švehlové? Nebo se to nechá improvizaci a autům bude dovoleno zkracovat si cestu přes Jabloňovou? To by byla katastrofa, neboť už dnes se v její části se starší zástavbou musejí autobusům auta vyhýbat najížděním na chodník. Díky za odpovědi.
    D.Gross
    luciesi
    Basic Member
    Posts:115 Basic Member

    --
    02 čvn 2017 12:41 odp.
    Vážený pane Grossi,

    děkujeme za Váš zájem o urbanistickou studii Bohdalec – Slatiny – brownfield Strašnice.

    Návrh urbanistické studie je založen především na upřednostnění a využití všech forem MHD jako součást trendu chytrého rozvoje měst (Smart cities), který minimalizuje nutnost individuální dopravy (napojení IV. železničního koridoru jako vysokokapacitní MHD na tramvajovou tangentu). V návrhu studie je zakomponovaná Optimalizace traťového úseku Praha Hostivař - Praha hl. n., II. část - Praha Hostivař - Praha hl. n., včetně dvou železničních zastávek Eden a Zahradní město (dále jen Optimalizace trati).

    Návrh urbanistické studie je nyní třeba chápat jako ideovou představu o možném budoucím rozvoji řešené lokality. I proto je prostupnost územím navržena v maximální možné míře. Domníváme se, že Optimalizace trati se může stát prvním významným impulsem k rozvoji území.

    V urbanistické studii jsou zastávky železnice navrženy jako velkorysé přestupní uzly mezi železnicí, tramvají, individuální dopravou a zároveň jako polyfunkční budovy s vybaveností včetně P+R parkovišť. Oproti tomu aktuální projektová dokumentace Optimalizace trati (investor SŽDC) je řeší „pouze“ v podobě přestupních uzlů mezi železnicí, tramvají a individuální dopravou.

    Lávka (nadchod) pro pěší a cyklisty mezi ul. Ostružinovou a Dubečskou je zanesena ve strategických dokumentech Institutu plánování a rozvoje hl. m. jako veřejně prospěšná stavba č. 125|DK|10 Prahy. Realizace této lávky není součásti Optimalizace trati.

    Dle návrhu urbanistické studie je doprava severním směrem z podjezdů jižní spojky a železničních tratí v Korytech vedena přes nově navržené „náměstí V Korytech“ a dále do Průběžné tak, jak ji dnes známe. Mimo to studie nabízí i další možnosti dopravního napojení území Koryt, jako např. východním směrem k nové integrované zastávce Zahradní město nebo západně do Vršovic.

    Přeji hezký den.

    S pozdravem

    Ing. arch. Zuzana Dufková
    architekt – účast MČ při ÚŘ
    oddělení koncepce a rozvoje
    odbor životního prostředí, dopravy a rozvoje
    Nemůžete vkládat odpovědi.


    Než půjdete na úřad...

    Pokud plánujete návštěvu úřadu, doporučujeme nejprve navštívit sekci Životní situace, kde získáte informace o tom, co budete k vyřešení Vaší záležitosti potřebovat.

    Mělo by Vám pomoci:

    Využijte dětský koutek...

    Rodiče mohou po dobu nutnou k vyřízení svých záležitostí přenechat děti ve věku od 3 do 10 let v dětském koutku, který najdete v přízemí budovy C.

    Otevírací doba:
    PO a ST: 8.00 - 12.00 a 13.00 - 17.30
    ÚT a ČT: 8.00 - 12.00 a 13.00 - 14.30
    PÁ: zavřeno

    Licence Creative Commons © 2013-2019 MČ Praha 10