Potřebuji řešit

Úvod » Podnikání » Reklamace a stížnosti » Detaily Životní situace
  
Okruh Podnikání
Kategorie Reklamace a stížnosti
Název životní situace Chci reklamovat zboží/službu
Základní informace

Problematiku reklamací lze rozdělit do dvou oblastí:

  • odmítnutí reklamace prodejcem: dozorovým orgánem je dle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, Česká obchodní inspekce.
  • nesouhlas zákazníka s vyřízením reklamace: jedná o občanskoprávní spor, který je nutné řešit soudní cestou. K posouzení oprávněnosti reklamace je ale nutno pro soudní řízení získat posudek soudního znalce v daném oboru.

Problematiku v oblasti reklamačního řešení je možno řešit také v rámci tzv. “Projektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů“. Realizátorem projektu je Ministerstvo průmyslu a obchodu ve spolupráci s dalšími orgány. Veškeré informace o tomto projektu a seznam tzv. kontaktních míst příslušných k přijetí podnětu nebo žádosti, podání kvalifikovaných informací k dané problematice, návrhu možnosti řešení a dalšího postupu, jsou na webových stránkách Ministerstva průmyslu a obchodu v sekci ochrany spotřebitele www.mpo.cz.

Kdo je oprávněn jednat
Způsob řešení

Obrátit se na příslušný dozorový orgán, soud nebo Sdružení obrany spotřebitelů.

Kde lze řešit

Česká obchodní inspekce

Štěpánská 567/15, 12000 Praha 2, telefon: 296 366 360

Sdružení obrany spotřebitelů

Novákových 456/8, 18000 Praha 8, telefon: 224 239 940

Doklady
Poplatky a lhůty
Nejčastější otázky
  • Jak má být označena provozovna?
    Provozovna musí být trvale, zvenčí, viditelně označena obchodní firmou nebo jménem a příjmením podnikatele a jeho identifikačním číslem. U provozoven určených pro prodej zboží nebo poskytování služeb spotřebitelům musí být dále označena jménem a příjmením osoby odpovědné za činnost provozovny, prodejní nebo provozní dobou, kategorií a třídou u ubytovacího zařízení poskytujícího přechodné ubytování.
Podobné situace předchozí -
Související situace