Úvod » Doprava » Zvláštní užívání komunikace » Detaily Životní situace
  
Okruh Doprava
Kategorie Zvláštní užívání komunikace
Název životní situace Zvláštní užívání komunikace - stavební zábory a výkopy
Základní informace

Zvláštním užíváním komunikací je podle zákona č. 13/1997 Sb. o pozemních komunikacích ve znění pozdějších předpisů, míněno užívání komunikací jiným než obvyklým způsobem nebo k jiným účelům, než pro které jsou určeny (např. umisťování, skládání a nakládání věcí nebo materiálů, stavebních zařízení, provádění stavebních a výkopových prací, umisťování inženýrských sítí, havárie na sítích apod.). Za tímto účelem je nutné získat souhlas vlastníka dotčených komunikací a podat žádost k příslušnému silničnímu správnímu úřadu o povolení k zvláštnímu užívání komunikace.

Kdo je oprávněn jednat
  • fyzická osoba
    • případně zmocněná osoba
  • právnická osoba nebo fyzická osoba podnikající
    • případně zmocněná osoba
Způsob řešení

Řeší se podáním písemné žádosti u příslušného silničního správního úřadu.

Kde lze řešit

Úřad městské části Praha 10
odbor životního prostředí, dopravy a rozvoje, odd. státní správy životní prostředí a doprava – referát komunikací

Vršovická 68
101 38 Praha 10

Pro k. ú. Strašnice, Záběhlice a Michle

Pověřená osoba: Ing. Radim Skála, kancelář A509
Tel.: 267 093 313
E-mail: radims@praha10.cz

Pro k. ú. Vršovice, Vinohrady a Malešice

Pověřená osoba: Ing. Petr Janata, kancelář A509
Tel.: 267 093 494
E-mail: petrj@praha10.cz

Pro území MČ Praha 10 – havarijní výkopy a výkopy v chodnících

Pověřená osoba: Zdeněk Biskup, kancelář A510b
Tel.: 267 310 922 (havarijní výkopy), 267 093 493 (ostatní)
E-mail: zdenekb@praha10.cz

Úřední hodiny:

  • Po, St: 8.00 – 12.00; 13.00 – 17.30
Doklady

Fyzická osoba:

  • vyplněná a žadatelem podepsaná Žádost o povolení zvláštního užívání komunikace
  • doklad totožnosti
  • 3x situační plánek
  • souhlasné stanovisko vlastníka dotčené komunikace
  • vyjádření Policie ČR
    • v případě, kdy dojde k ovlivnění bezpečnosti a plynulosti silničního provozu
    • vyřizuje referent až po podání žádosti
  • stavební povolení nebo stavební ohlášení
    • v případě, že je vydáváno
  • vyjádření DP hl. m. Prahy, a.s., nebo odboru dopravních agend - odd. drážního správního úřadu
    • v případě záboru zasahujícího do tramvajového tělesa či zastávek MHD
  • neověřená plná moc
    • v případě zastoupení žadatele zmocněnou osobou


    •  

Právnická osoba nebo fyzická osoba podnikající:

  • vyplněná a žadatelem podepsaná Žádost o povolení zvláštního užívání komunikace
  • výpis z obchodního rejstříku nebo kopie živnostenského listu
  • 3x situační plánek
  • souhlasné stanovisko vlastníka dotčené komunikace
  • vyjádření Policie ČR
    • v případě, kdy dojde k ovlivnění bezpečnosti a plynulosti silničního provozu
    • vyřizuje referent až po podání žádosti
  • stavební povolení nebo stavební ohlášení
    • v případě, že je vydáváno
  • vyjádření DP hl. m. Prahy, a.s., nebo odboru dopravních agend - odd. drážního správního úřadu
    • v případě záboru zasahujícího do tramvajového tělesa či zastávek MHD
  • neověřená plná moc
    • v případě zastoupení žadatele zmocněnou osobou
Poplatky a lhůty

Poplatky:

  • správní poplatky za povolení zvláštního užívání komunikace:
    • na dobu 10 dnů a dobu kratší než 10 dnů – 100 Kč
    • na dobu 6 měsíců a na dobu kratší než 6 měsíců – 500 Kč
    • na dobu delší než 6 měsíců – 1 000 Kč

Žadatel (či jiná odpovědná osoba) je povinen ohlásit užívání veřejného prostranství (ohlášení je součástí žádosti o povolení zvláštního užívání komunikace), na jehož základě bude stanovena výše místního poplatku za užívání veřejného prostranství.

Lhůty:

  • řeší se do 30 dnů
    • ve složitějších případech do 60 dnů
Nejčastější otázky
  • Hrozí mi nějaká pokuta/sankce za provedení záboru bez povolení?

    Ano, výše pokuty může být až 500 000 Kč. U fyzické osoby se neoprávněný zábor komunikace považuje za přestupek, u právnické osoby či fyzické osoby podnikající za správní delikt.

Podobné situace předchozí - následující
Související situace

Než půjdete na úřad...

Pokud plánujete návštěvu úřadu, doporučujeme nejprve navštívit sekci Životní situace, kde získáte informace o tom, co budete k vyřešení Vaší záležitosti potřebovat.

Mělo by Vám pomoci:

Využijte dětský koutek...

Rodiče mohou po dobu nutnou k vyřízení svých záležitostí přenechat děti ve věku od 3 do 10 let v dětském koutku, který najdete v přízemí budovy C.

Otevírací doba:
PO a ST: 8.00 - 12.00 a 13.00 - 17.30
ÚT a ČT: 8.00 - 12.00 a 13.00 - 14.30
PÁ: zavřeno

Katalog firem a služeb

Licence Creative Commons © 2013-2016 MČ Praha 10 
ipv6 ready